Privatizarea CFR Marfa, reluata. Acum, competitorii pot avea o cifra de afaceri de 5 ori mai mica
CFR Marfa este din nou la vanzare. Ministerul Transporturilor a publicat noul anunt de privatizare si, ca sa atraga mai multe companii, a relaxat conditiile de participare.
Competitorii pot avea o cifra de afaceri de cinci ori mai mica decat cei care s-au inscris prima data. In joc este chiar functia ministrului Fenechiu, care a promis ca-si da demisia daca nu reuseste vanzarea companiei pana pe 20 iunie.
Potrivit ministrului transporturilor, din dosarele celor trei ofertanti de la prima tentativa de privatizare lipseau scrisorile bancare din care sa reiasa ca dispun de bani, dar si informatii despre cifra de afaceri.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Relu Fenechiu si-a pus functia de ministru in joc, daca privatizarea nu se va incheia pe 20 iunie.
"Eu am spus un lucru, eu mi-am asumat ca voi respecta termenele de privatizare si le-am respectat. Daca exista un candidat, un concurent eligibil, eu il declara, daca erau trei declaram trei. Nu pot sa raspund pe ceea ce fac competitorii", a declarat ministrul.
"Obiectivul meu nu era sa-l schimb pe ministrul Fenechiu, ci sa privatizez CFR Marfa", a declarat premierul Ponta.
Ca sa atraga si mai multi investitori, Ministerul a relaxat conditiile de participare: cifra minima de afaceri pentru ofertanti scade de 5 ori de la 100 de milioane de euro la numai 20 de milioane de euro.
Se pastreaza insa acelasi termen de finalizare, 20 iunie.
Sindicatele CFR au criticat graba cu care se vinde compania.
"CFR marfa nu este un butic de la coltul strazii pe care sa-l vinzi repede. Termenele trebuiau sa fie de 9-12 luni", a precizat Iulica Mantescu, Sindicatul Mecanicilor de Locomotiva
Fostul ministru al transporturilor, Alexandru Nazare, sustine ca noua conducere de la Transporturi ar fi cheltuit pana acum o jumatate de milion de euro pentru organizarea privatizarii, dar companii cu adevarat importante din Italia, Franta, Germania nu au venit la licitatie.
Desi pretul in lei ramane acelasi, CFR Marfa s-a scumpit cu 5 milioane de euro fata de prima tentativa de privatizare, pentru ca leul, valuta in care se va face tranzactia, a ajuns la cea mai inalta cotatie din ultimul an.