180 de milioane de euro, pretul de pornire pentru CFR Marfa. Americanii au refuzat sa comenteze
Ofertele de cumparare a pachetului majoritar la CFR Marfa au fost deschise la Ministerul Transporturilor.
Este prima etapa in procedura de vanzare a celui mai mare operator de transport marfa din Romania. 3 companii au fost acceptate la privatizare si sunt pregatite sa dea cel putin 180 de milioane de euro pretul de pornire, considerat insa prea mic de catre experti.
"Deschidem trei plicuri. Primul este asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz."
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Dupa oferta companiei Transferoviar, cu sediul in Cluj au fost deschise si cele facute de americanilor de la OmniTRAX si de Grupului Feroviar Roman, care a depus dosarul de participare cu un minut inainte de expirarea termenului.
Dupa verificarea dosarelor toti ofertantii au fost declarat admisi.
Transferoviar Grup il are actionar majoritar pe omul de afaceri Calin Mitica. Grupul Feroviar Roman, un alt participant la privatizare, este controlat de Gruia Stoica si este principalul concurent al CFR Marfa cu peste 30 la suta din piata. Daca ar castiga, ar controla 80 % din piata si de aceea e nevoie si de acordul Consiliului Concurentei pentru vanzare.
Singura companie straina, OmniTRAX, una din cele mai mari din America de Nord, reprezentata la privatizare de Anda Bloom si George Trandafir, a refuzat sa faca declaratii.
Cea mai importanta privatizare din acest an porneste de la 180 milioane de euro.
"Este un pret prea mic. Daca s-ar lua in calcul cat profit ar trebui sa faca, pretul ar trebui sa fie mult mai mare", crede Sorin Paslaru, redactor-sef Ziarul Financiar.
"Daca am fi pornit de la un pret de vanzare mai mic erau mai multi investitori. Am restrictionat destul de mult accesul la aceasta procedura, pentru ca am dorit ca CFR Marfa sa nu poata fi cumparata decat de o companie puternica, cu istoric", spune Relu Fenechiu.
Pe 15 mai vom afla numele companiilor selectate pentru a continua procedura de privatizare care vor negocia direct cu ministerul conditiile si pretul de vanzare. Pe 20 iunie va fi desemnat castigatorul.