Niciun investitor nu s-a precalificat pentru privatizarea CFR Marfa. Explicatia ministrului Fenechiu
Privatizarea CFR Marfa mai are de asteptat. Ministerul Transporturilor a anuntat ca a respins cele trei oferte si reia procedura de la zero. Motivul: niciuna dintre companii nu a avut actele complete.
Totusi, acum doua saptamani, ministrul Relu Fenechiu spunea despre cei trei participanti la licitatie ca sunt firme serioase cu bani si experienta in domeniu.
Miercuri, potrivit Mediafax, Relu Fenechiu a declarat insa ca: ""Documentele depuse de cei trei investitori au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Contactat de Stirile Pro TV, directorul Transferoviar Grup a spus ca :"Nu pot sa dau declaratii pana nu cunosc motivele oficiale pentru care documentatia depusa de consortiul nostru a fost respinsa".
Imediat dupa licitatia din 8 mai, ministrul Transporturilor refuza sa accepte un esec.
La licitatie s-au inscris 3 companii: Grupul Feroviar Roman, compania Transferoviar, tot din tara noastra si concernul american OMNITRAX.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor nu au precizat cand ar putea fi reluata privatizarea. Termenele sunt insa foarte stranse. Potrivit negocierilor cu Fondul Monetar International, vanzarea a 51% din actiunile CFR Marfa ar urma sa se finalizeze pe 20 iunie.
Acum, CFR detine 30-35% din piata fata de CFR Marfa, 40-45. De altfel, compania privata si-a declarat deschis interesul pentru privatizarea societatii de stat.
Fiecare participant trebuie sa aiba 30 de milioane cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani.