Niciun investitor nu s-a precalificat pentru privatizarea CFR Marfa. Explicatia ministrului Fenechiu

×
Codul embed a fost copiat

Privatizarea CFR Marfa mai are de asteptat. Ministerul Transporturilor a anuntat ca a respins cele trei oferte si reia procedura de la zero. Motivul: niciuna dintre companii nu a avut actele complete.

Totusi, acum doua saptamani, ministrul Relu Fenechiu spunea despre cei trei participanti la licitatie ca sunt firme serioase cu bani si experienta in domeniu.

Miercuri, potrivit Mediafax, Relu Fenechiu a declarat insa ca: ""Documentele depuse de cei trei investitori au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare".

Contactat de Stirile Pro TV, directorul Transferoviar Grup a spus ca :"Nu pot sa dau declaratii pana nu cunosc motivele oficiale pentru care documentatia depusa de consortiul nostru a fost respinsa".

Imediat dupa licitatia din 8 mai, ministrul Transporturilor refuza sa accepte un esec.

Citește și
CFR Marfa
Reactia lui Ponta, dupa ce o companie feroviara uriasa din SUA a depus oferta pentru CFR Marfa

La licitatie s-au inscris 3 companii: Grupul Feroviar Roman, compania Transferoviar, tot din tara noastra si concernul american OMNITRAX.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor nu au precizat cand ar putea fi reluata privatizarea. Termenele sunt insa foarte stranse. Potrivit negocierilor cu Fondul Monetar International, vanzarea a 51% din actiunile CFR Marfa ar urma sa se finalizeze pe 20 iunie.

Acum, CFR detine 30-35% din piata fata de CFR Marfa, 40-45. De altfel, compania privata si-a declarat deschis interesul pentru privatizarea societatii de stat.

Fiecare participant trebuie sa aiba 30 de milioane cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
180 de milioane de euro, pretul de pornire pentru CFR Marfa. Americanii au refuzat sa comenteze
180 de milioane de euro, pretul de pornire pentru CFR Marfa. Americanii au refuzat sa comenteze

Ofertele de cumparare a pachetului majoritar la CFR Marfa au fost deschise la Ministerul Transporturilor.

Reactia lui Ponta, dupa ce o companie feroviara uriasa din SUA a depus oferta pentru CFR Marfa
Reactia lui Ponta, dupa ce o companie feroviara uriasa din SUA a depus oferta pentru CFR Marfa

Trei companii au depus oferte pentru cumpararea CFR Marfa, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.