În România, încărcarea unei mașini electrice la o stație publică este mai scumpă decât în țările din vestul Europei

×
Codul embed a fost copiat

Dacă vă gândiți să cumpărați o mașină electrică, luați în calcul și costurile pentru alimentare. România este una dintre țările unde energia electrică vândută la stațiile publice de încărcare este scumpă.

De vină ar fi prețul mare al energiei și investițiile pe care le fac furnizorii în dezvoltarea rețelelor de încărcare.

Cea mai bună soluție este o priză acasă.

Un tânăr care conduce zilnic o mașina electrică și alege numai prizele cu încărcare rapidă din Brașov, pentru un plin, el plătește 100 de lei, iar asta îl ține aproximativ 250 de kilometri.

A constatat însă că, uneori, transportul electric îl costă mai mult decât benzina. Depinde de stația la care încarcă.

Citește și
china mașini electrice
Comisia Europeană a primit sprijinul necesar pentru a taxa mașinile electrice aduse din China. Reacție neașteptată a Ungariei
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Andrei Emilian, șofer: "Ar putea ajunge la dublu sau aproape dublu față de o mașină pe benzină pe lună.”

Pentru a reîncărca rapid, de la 10% la 80%, o Dacia Spring, la o stație publică din România, costă minimum 3,5 euro și maximum 40,6 euro, arată datele Observatorului European al Combustibililor Alternativi.

Prețul mediu este de 11,38 de euro și asigură parcurgerea unei distanțe de 108 kilometri.

Încărcarea unei Dacii Spring, în aceleași condiții, în altă țară costă, de regulă mai puțin.

În Ungaria de pildă 6,76 euro, în Polonia 7,77 euro, iar în Spania 8,23. Cel mai ieftin curent electric pentru încărcarea mașinilor este în Islanda și in Portugalia.

La capătul opus se află Norvegia și Slovenia.

Deși "un plin" este mai ieftin la priza de acasă, oamenii preferă să scoată mai mulți bani din buzunar, ca să scurteze timpul de încărcare.

Operatorii rețelelor de încărcare spun că au de amortizat investițiile făcute.

Camelia Popescu, director general operator stații de încărcare:
"Invesțiile în hub-urile pe care noi le dezvoltam în România sunt de sute de mii de euro și e foarte greu să coborăm prețul la unitatea de încărcare atâta timp cât și costul energiei este mare".

Adrian Vintilă, consilier al ministrului Energiei: "Ne-am confruntat cu fenomene meteorologice, temperaturile istorice, ceea ce a determinat o creștere mare de consum de energie. Și, coroborat cu o producție insuficientă de energie electrică. Asta a deteminat ca prețul la noi să fie mai mare decât prețul din vestul Europei".

Totuși, precizează ministerul, operatorii stațiilor de încărcare cumpără energie electrică la un preț plafonat - cel mult 1,3 lei pe kilowat oră. O pot revinde însă utilizatorilor finali la ce preț doresc.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Cum poate evita China plata taxelor vamale pentru mașinile electrice vândute în Europa. Chiar un „concurent” le-a zis
Cum poate evita China plata taxelor vamale pentru mașinile electrice vândute în Europa. Chiar un „concurent” le-a zis

Taxele vamale pe mașinile chinezești venite din China ar trebui ajustate, pentru a oferi facilităţi pentru investiţiile realizate în Europa, a afirmat directorul general al producătorului auto german Volkswagen.

Comisia Europeană a primit sprijinul necesar pentru a taxa mașinile electrice aduse din China. Reacție neașteptată a Ungariei
Comisia Europeană a primit sprijinul necesar pentru a taxa mașinile electrice aduse din China. Reacție neașteptată a Ungariei

Comisia Europeană a anunțat că are sprijinul statelor membre pentru adoptarea tarifelor la importul vehiculele electrice fabricate în China.

Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE
Europarlamentarul Adina Vălean, invitată la EURomânia. Cum ar putea fi afectată România de ”războiul” comercial China-UE

Industria auto din Uniunea Europeana este în impas. Un val de mașini electrice din China afecteaza vânzările din statele membre. Avantajul de preț ar veni din subvențiile de stat incorecte acordate de Beijing.  

Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața
Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai inteligente. Iar mașinile electrice vor acapara mai mult piața

Dacă nu aveți prea mult talent la condus, nu vă îngrijorați. Producătorii auto pregătesc mașini din ce în ce mai istețe, care intervin prompt atunci când apar pericolele și comunică permanent cu șoferul.

Recomandări
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea
Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, mai multe avertizări meteo de vreme rea, Cod Roșu, Cod Portocaliu și Cod Galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara.

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.