După 20 de ani de discuții, a început construcția unui proiect comercial masiv în UE: un canal de 107 km, de 5 miliarde euro

canal, pod
Shutterstock

O noua rută va accelera comerțul dintre Franța, Belgia și Țările de Jos. Recent, au început lucrările la canalul francez Seine-Nord Europe (SNEC), o nouă rută comercială europeană majoră care promite să stimuleze soarta economică a Uniunii Europene.

Când va fi finalizat, în 2030, proiectul masiv de infrastructură de 107 km va crește semnificativ capacitatea pentru un comerț fluvial mai ieftin, mai rapid și mai puțin poluant între Franța, Belgia și Țările de Jos, notează Euronews.

În prezent, buna circulație a comerțului între cele trei națiuni este afectată de capacitatea limitată a Canal du Nord, care este mai îngust.

Sistemul fluvial învechit se luptă să facă față noii generații de nave de marfă supradimensionate, care alimentează comerțul internațional. Accidentele de navigație și greutatea traficului care încearcă să navigheze prin canal creează blocaje frustrante, care costă timp și bani valoroși întreprinderilor europene.

În ciuda nevoii urgente de a avea o nouă rută comercială și a faptului că proiectul canalului a primit undă verde în 2003, decenii de dispute politice și dezacorduri privind finanțarea și ruta finală a canalului au blocat progresul, până acum.

Citește și
Canalul București-Dunăre
Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam
„Urâm România!”. Ce pedeapsa a primit sportiva maghiară care a înjurat un arbitru român și care a spus că urăște România

Investiții în viitorul comercial al Europei

SNEC este o investiție de 5,1 miliarde de euro a guvernului francez, a autorităților locale și a Uniunii Europene în viitorul economic și de mediu al regiunii.

Analiștii sugerează că noua rută ar putea elimina până la un milion de vehicule grele de marfă de pe drumurile Franței în fiecare an. Dimensiunea proiectului este uluitoare, implicând până la șaizeci de poduri, trei poduri de canal, șapte ecluze și 700 de hectare de plantații ecologice.

Nicolas Ledoux, CEO al Arcadis France, care conduce proiectul, a declarat: "Canalul Seine-Nord Europe nu numai că va permite un transfer modal de la șosea la râu, dar va crea, de asemenea, o valoare economică, logistică, agricolă și climatică adăugată pentru teritoriile pe care le traversează."

"Suntem foarte mândri să contribuim la promovarea transportului fluvial, un mod de transport performant, ecologic și economic, care răspunde provocării tranziției energetice."

Se vor crea locuri de muncă ecologice și oportunități de afaceri locale

Noul canal, cu o lățime de 54 de metri, va ocupa o secțiune a căii navigabile Sena-Escaut și va crea prima rețea fluvială din Europa cu capacitatea de a găzdui nave mari. Acesta va conecta bazinul Senei la principalele căi navigabile din nordul Franței și al Europei.

Arcadis France consideră că dezvoltarea canalului nu numai că va impulsiona economiile naționale, ci va stimula și creșterea economiilor locale din zonele pe care le traversează.

Vor fi create locuri de muncă ecologice, deoarece canalul trece prin zone protejate și prin habitatele naturale ale unei serii de specii, necesitând construirea de coridoare pentru viața sălbatică și amplasarea de plantații ecologice extinse.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Arbitră de 24 de ani din Turcia suspendată pe viață după ce a apărut într-un sex tape cu un fost arbitru FIFA!
FOTO Arbitră de 24 de ani din Turcia suspendată pe viață după ce a apărut într-un sex tape cu un fost arbitru FIFA!
Citește și...
Transportul maritim comercial, în continuare afectat după prăbușirea podului din Baltimore. 2 canale, deschise navelor mici
Transportul maritim comercial, în continuare afectat după prăbușirea podului din Baltimore. 2 canale, deschise navelor mici

Echipele de recuperare au deschis, marţi, un al doilea canal care permite navelor mai mici să navigheze în portul Baltimore.

Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam
Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam

În mai puțin de un an, autoritățile ar trebui să știe în ce condiții pot lega pe apă Bucureștiul de orașele europene care au deschidere la Dunăre.

Polonia a inaugurat un canal care va ajuta navele să ocolească apele Rusiei. Investiție: 420 milioane de euro
Polonia a inaugurat un canal care va ajuta navele să ocolească apele Rusiei. Investiție: 420 milioane de euro

Polonia a inaugurat un canal prin care navele vor putea ajunge într-un port de la Marea Baltică, fără să mai fie nevoite să treacă și prin apele teritoriale rusești.  

Recomandări
Ouă și carne - prețul sănătății. Cum se apără Tătaru după ce a fost acuzat că a luat mită: „Nu am condiţionat actul medical”
Ouă și carne - prețul sănătății. Cum se apără Tătaru după ce a fost acuzat că a luat mită: „Nu am condiţionat actul medical”

Fostul ministru al Sănătăţii a declarat, joi, după audierea la DNA Iaşi, în urma unor acuzaţii de luare de mită, că este nevinovat şi că nu a condiţionat niciodată actul medical.

Premierul Ciolacu a supărat Moscova, după vizita din R. Moldova. Rusia închide consulatul României de la Rostov-pe-Don
Premierul Ciolacu a supărat Moscova, după vizita din R. Moldova. Rusia închide consulatul României de la Rostov-pe-Don

Ministerul rus de Externe a avut miercuri, un lung comentariu despre „Situaţia din Moldova”, reluându-şi atacurile obişnuite la adresa conducerii proeuropene a ţării în condiţiile în care aceasta se pregăteşte de alegeri prezidenţiale.

O mie de credincioși pe oră la raclele Sfinților Parascheva și Pantelimon. IPS Teofan: „Să le dăruiască Dumnezeu răbdare”
O mie de credincioși pe oră la raclele Sfinților Parascheva și Pantelimon. IPS Teofan: „Să le dăruiască Dumnezeu răbdare”

La Iași continuă pelerinajul la Sfânta Parascheva. Miercuri seară, în curtea Mitropoliei Moldovei și Bucovinei au fost aduse, de pe Muntele Athos, și moaștele Sfântului Pantelimon.