După 20 de ani de discuții, a început construcția unui proiect comercial masiv în UE: un canal de 107 km, de 5 miliarde euro

canal, pod
Shutterstock

O noua rută va accelera comerțul dintre Franța, Belgia și Țările de Jos. Recent, au început lucrările la canalul francez Seine-Nord Europe (SNEC), o nouă rută comercială europeană majoră care promite să stimuleze soarta economică a Uniunii Europene.

Când va fi finalizat, în 2030, proiectul masiv de infrastructură de 107 km va crește semnificativ capacitatea pentru un comerț fluvial mai ieftin, mai rapid și mai puțin poluant între Franța, Belgia și Țările de Jos, notează Euronews.

În prezent, buna circulație a comerțului între cele trei națiuni este afectată de capacitatea limitată a Canal du Nord, care este mai îngust.

Sistemul fluvial învechit se luptă să facă față noii generații de nave de marfă supradimensionate, care alimentează comerțul internațional. Accidentele de navigație și greutatea traficului care încearcă să navigheze prin canal creează blocaje frustrante, care costă timp și bani valoroși întreprinderilor europene.

În ciuda nevoii urgente de a avea o nouă rută comercială și a faptului că proiectul canalului a primit undă verde în 2003, decenii de dispute politice și dezacorduri privind finanțarea și ruta finală a canalului au blocat progresul, până acum.

Citește și
Canalul București-Dunăre
Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Investiții în viitorul comercial al Europei

SNEC este o investiție de 5,1 miliarde de euro a guvernului francez, a autorităților locale și a Uniunii Europene în viitorul economic și de mediu al regiunii.

Analiștii sugerează că noua rută ar putea elimina până la un milion de vehicule grele de marfă de pe drumurile Franței în fiecare an. Dimensiunea proiectului este uluitoare, implicând până la șaizeci de poduri, trei poduri de canal, șapte ecluze și 700 de hectare de plantații ecologice.

Nicolas Ledoux, CEO al Arcadis France, care conduce proiectul, a declarat: "Canalul Seine-Nord Europe nu numai că va permite un transfer modal de la șosea la râu, dar va crea, de asemenea, o valoare economică, logistică, agricolă și climatică adăugată pentru teritoriile pe care le traversează."

"Suntem foarte mândri să contribuim la promovarea transportului fluvial, un mod de transport performant, ecologic și economic, care răspunde provocării tranziției energetice."

Se vor crea locuri de muncă ecologice și oportunități de afaceri locale

Noul canal, cu o lățime de 54 de metri, va ocupa o secțiune a căii navigabile Sena-Escaut și va crea prima rețea fluvială din Europa cu capacitatea de a găzdui nave mari. Acesta va conecta bazinul Senei la principalele căi navigabile din nordul Franței și al Europei.

Arcadis France consideră că dezvoltarea canalului nu numai că va impulsiona economiile naționale, ci va stimula și creșterea economiilor locale din zonele pe care le traversează.

Vor fi create locuri de muncă ecologice, deoarece canalul trece prin zone protejate și prin habitatele naturale ale unei serii de specii, necesitând construirea de coridoare pentru viața sălbatică și amplasarea de plantații ecologice extinse.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Transportul maritim comercial, în continuare afectat după prăbușirea podului din Baltimore. 2 canale, deschise navelor mici
Transportul maritim comercial, în continuare afectat după prăbușirea podului din Baltimore. 2 canale, deschise navelor mici

Echipele de recuperare au deschis, marţi, un al doilea canal care permite navelor mai mici să navigheze în portul Baltimore.

Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam
Canalul București-Dunăre, readus la viață. Navele ar putea pleca din Constanța, opri în Capitală și ajunge la Amsterdam

În mai puțin de un an, autoritățile ar trebui să știe în ce condiții pot lega pe apă Bucureștiul de orașele europene care au deschidere la Dunăre.

Polonia a inaugurat un canal care va ajuta navele să ocolească apele Rusiei. Investiție: 420 milioane de euro
Polonia a inaugurat un canal care va ajuta navele să ocolească apele Rusiei. Investiție: 420 milioane de euro

Polonia a inaugurat un canal prin care navele vor putea ajunge într-un port de la Marea Baltică, fără să mai fie nevoite să treacă și prin apele teritoriale rusești.  

Recomandări
NATO și-a mobilizat avioanele de luptă după un atac masiv lansat de Rusia. Ploaie de rachete la granița Alianței
NATO și-a mobilizat avioanele de luptă după un atac masiv lansat de Rusia. Ploaie de rachete la granița Alianței

Explozii au zguduit duminică dimineaţă mai multe oraşe ucrainene, inclusiv Kievul, iar Polonia, ţară vecină membră NATO, şi-a mobilizat avioanele după ce Rusia a lansat un atac cu rachete asupra Ucrainei.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.

Când va lua UEFA decizia finală în privința meciului România - Kosovo. Anunțul venit de la Nyon
Când va lua UEFA decizia finală în privința meciului România - Kosovo. Anunțul venit de la Nyon

Consultant tehnic al UEFA, Ionuţ Lupescu, a afirmat, duminică dimineaţă, că forul continental va rezolva cazul România - Kosovo până la finalul anului.