După 20 de ani de discuții, a început construcția unui proiect comercial masiv în UE: un canal de 107 km, de 5 miliarde euro
O noua rută va accelera comerțul dintre Franța, Belgia și Țările de Jos. Recent, au început lucrările la canalul francez Seine-Nord Europe (SNEC), o nouă rută comercială europeană majoră care promite să stimuleze soarta economică a Uniunii Europene.
Când va fi finalizat, în 2030, proiectul masiv de infrastructură de 107 km va crește semnificativ capacitatea pentru un comerț fluvial mai ieftin, mai rapid și mai puțin poluant între Franța, Belgia și Țările de Jos, notează Euronews.
În prezent, buna circulație a comerțului între cele trei națiuni este afectată de capacitatea limitată a Canal du Nord, care este mai îngust.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Sistemul fluvial învechit se luptă să facă față noii generații de nave de marfă supradimensionate, care alimentează comerțul internațional. Accidentele de navigație și greutatea traficului care încearcă să navigheze prin canal creează blocaje frustrante, care costă timp și bani valoroși întreprinderilor europene.
În ciuda nevoii urgente de a avea o nouă rută comercială și a faptului că proiectul canalului a primit undă verde în 2003, decenii de dispute politice și dezacorduri privind finanțarea și ruta finală a canalului au blocat progresul, până acum.
Investiții în viitorul comercial al Europei
SNEC este o investiție de 5,1 miliarde de euro a guvernului francez, a autorităților locale și a Uniunii Europene în viitorul economic și de mediu al regiunii.
Analiștii sugerează că noua rută ar putea elimina până la un milion de vehicule grele de marfă de pe drumurile Franței în fiecare an. Dimensiunea proiectului este uluitoare, implicând până la șaizeci de poduri, trei poduri de canal, șapte ecluze și 700 de hectare de plantații ecologice.
Nicolas Ledoux, CEO al Arcadis France, care conduce proiectul, a declarat: "Canalul Seine-Nord Europe nu numai că va permite un transfer modal de la șosea la râu, dar va crea, de asemenea, o valoare economică, logistică, agricolă și climatică adăugată pentru teritoriile pe care le traversează."
"Suntem foarte mândri să contribuim la promovarea transportului fluvial, un mod de transport performant, ecologic și economic, care răspunde provocării tranziției energetice."
Se vor crea locuri de muncă ecologice și oportunități de afaceri locale
Noul canal, cu o lățime de 54 de metri, va ocupa o secțiune a căii navigabile Sena-Escaut și va crea prima rețea fluvială din Europa cu capacitatea de a găzdui nave mari. Acesta va conecta bazinul Senei la principalele căi navigabile din nordul Franței și al Europei.
Arcadis France consideră că dezvoltarea canalului nu numai că va impulsiona economiile naționale, ci va stimula și creșterea economiilor locale din zonele pe care le traversează.
Vor fi create locuri de muncă ecologice, deoarece canalul trece prin zone protejate și prin habitatele naturale ale unei serii de specii, necesitând construirea de coridoare pentru viața sălbatică și amplasarea de plantații ecologice extinse.