Cum s-au reprofilat restaurantele în timpul stării de urgență. Clienții pot să-și ridice singuri mâncarea


Ultimul update: Miercuri 25 Martie 2020 23:48
Data publicarii: Miercuri 25 Martie 2020 20:02
Categorie: Stiri Economice

Peste tot în lume este o perioadă de mare încercare pentru cei care au afaceri în restaurante, baruri sau hoteluri.

În România de pildă, patronii de localuri au luat decizia să livreze oriunde este nevoie, dar cu măsuri de siguranţă sporite. Nu au de ales, ţinând cont de faptul că până să interzică autorităţile accesul publicului în spaţiile de servire, numărul de clienţi scăzuse oricum, cu peste 80%. Zeci de mii de angajaţi din industrie sunt în pericol să-şi piardă slujbele.

Peste noapte, la propriu, în jur de 70 de restaurante din Bucureşti s-au reorganizat şi fac livrare la domiciliu. Multe livrări se fac cu proprii angajaţi.

În acest caz, proprietarii s-au organizat extrem de repede. Au lăsat acasă angajaţii în vârstă sau vulnerabili şi au obţinut de la banca majorarea liniei de credit.

Dana Nica, proprietar restaurant: "Facem şi noi livrări că avem timp liber şi ştim că suntem responsabili cu maşinile dezinfectate pregătim mâncarea şi o ducem noi acasă."

În această perioadă în care avem puţine motive de răsfăţ, acest restaurant de fine-dining ne aduce un nou concept: o staţie de alimentare. Mâncarea poate fi ridicată personal, dar ţi-o pot livra şi angajaţii. Ei sunt cei care se ocupă de altfel de întregul drum al bucatelor, fără intermediari, pentru că totul să se desfăşoare ȋn siguranţă.

Alex Petricean: "Lucrăm la fel cu ingrediente locale pentru a susţine economia naţională doar ingrediente româneşti asta făceam şi înainte numai că mâncarea noastră este mai confortabilă pentru mesele de sufrageriile oamenilor."

Un alt restaurant cu bucătărie fină aplica o metodă similară. Şi în acest caz se fac livrări însă clienţii pot să îşi preia şi singuri preparatele, care le sunt duse direct la maşină. Preţurile sunt şi ele adaptate vremurilor.

La malul mării, o cherhana din Agigea livrează acum la domiciliu sau la birou.

Iar angajaţii unui bistro din centrul istoric al Brasovului fac mai nou pe curierii ca să îşi păstreze locurile de muncă.

Oana Coanta, bucătar: "Avem meniuri scurte le alternam şi am discutat cu cei din jurul nostru care fac livrări să nu ne suprapunem pe meniuri. Sunt oameni din străinătate care ne-au solicitat să le susţinem părinţii care sunt acasă ca să îi oprească să mai iasă din casă."

Lucrurile nu stau în loc nici în acest restaurant din Sibiu.

Ioan Bebeșelea, chef: "Gătim cu ingrediente româneşti în proporţie de 70-80 la sută"

Un sondaj al HORA - Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România - la care au participat 341 de membri, arata ca vânzările în industrie au scăzut cu 80 la sută şi că există pericolul că zeci de mii de oameni să fie trimişi în şomaj. Au nevoie de măsuri reale de susţinere din partea guvernanţilor dar şi de ajutorul nostru, al tuturor, să supravieţuiască.

Dragoş Petrescu: "Dragi români, clienţii noştri aveţi încredere în noi, singurul care a rămas activ este livrarea la domiciliu. Vă rog să aveţi încredere în produsele gatite cu maximă responsabilitate vă rog să comandaţi este singură flacăra care mai pâlpâie în industria ospitalităţii"

Cei care vor să susţină restaurantele să depăşească această perioadă dificilă, pot cumpăra carduri cadou, de pe platformele online, cu valabilitate 12 luni, pe care le pot folosi când localurile se vor redeschide.

VIDEO PROTVPLUS.RO