Cum au ajuns de la o mica afacere de familie la o investitie de 100.000 de euro. Profitul este insa asigurat
Micile afaceri din agricultura, pornite de multe ori de o singura familie cu investitii modeste si crestere lenta, se dovedesc de succes.
Chiar daca profitul nu este urias, clientii acestui tip de bussines devin repede fideli si ajung sa se aprovizioneze numai din aceste gospodarii.
Marfa este de calitate, iar vanzatorii sunt foarte atenti cu cei care cumpara.
Curcanii de la ferma din Breaza pot fi urmariti pe internet. Crescatorul a descoperit ca multor clienti le place sa studieze pasarile, ca sa aleaga una dintre ele, insa nu toti au si timp sa se deplaseze pana in ograda.
Afacerea a pornit in 2012: Atunci proprietarul avea 13 pui si cateva cotete. In timp a investit in jur de 100.000 de euro, iar acum are 200 de curcani si zeci de gaini de carne si oua.
Vanzarile de pasari ajung la 100.000 de euro, dar aproape trei sferturi din bani se cheltuiesc pe intretinere. Profitul este, totusi, de peste 20.000 de euro: firma livreaza curcani in toata tara si are un contract de lunga durata si cu bacanii din Bucuresti.
Si la o ferma din Harman, judetul Brasov, ratele, gainile si gastele au devenit o sursa importanta de venit pentru Elena si sotul ei.
Familia a pornit in urma cu un an, de la 5 gaini, cumparate din targ, mai mult ca sa le creasca pentru hrana copiilor. De atunci, investitia s-a ridicat la 6.000 de euro, iar castigul este de aproximativ 800 de euro pe luna.
Curtea a devenit crescatorie de pasari, iar familia a mai inchiriat un teren, a construit un lac artificial si l-a populat cu gaste si rate. Clientii sunt majoritatea de pe Facebook si isi pot alege pasarea dorita, dupa fotografii. Iar cine prinde gustul pasarii de tara, rar se intoarce la puiul din comert.
Si in domeniul apiculturii, lucrurile stau bine la scara mica. O tanara familie din Cluj a inceput o afacere cu miere in 2009, dupa ce sotul nu a mai gasit de lucru ca inginer constructor. Stia cate ceva despre cresterea albinelor, de la bunicii lui, din satul Poarta Salajului. Si tot la ei in batatura si-a asezat si stupii: la inceput 14.
Cei doi au ajuns acum sa aiba 136 de stupi si vand anual 5 tone de miere, in medie cu 20.000 de lei tona, in functie de tip
Acelasi succes dobandit incet, dar sigur, exista si in afacerile cu legume si fructe proaspete, livrate la domiciliu, ori cu dulceturi si conserve facute in casa.