Contractul de privatizare pentru CFR Marfa, semnat. Statul ar putea vedea cele 200 mil euro in 2014
Telenovela vanzarii CFR Marfa si-a mai consumat luni un episod. Reprezentantii ministerului transporturilor si cei de la GFR au parafat contractul de vanzare-cumparare a pachetului majoritar.
Din acte lipseste insa semnatura ministrului Transporturilor, Ramona Manescu. Cel care si-a dat acordul din partea autoritatilor, a fost secretarul de stat, Cristian Ghibu. 10 la suta, din 200 de milioane de euro, cat costa CFR, ar trebui sa intre intr-un cont special, in 32 de zile.
Reprezentantii Grup Feroviar Roman au ajuns la ministerul Transporturilor la ora 10 si au cerut sa vada contractul. Intr-un final, insa, nu ministrul, Ramona Manescu, a semnat documentul ci secretarul de stat Cristian Ghibu. Ramona Manescu a fost insa de fatza.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cel mai important moment al privatizarii CFR Marfa, semnarea contractului dintre statul roman si GFR are loc in aceste clipe in ministerul Transporturilor. Din pacate presa nu are acces la acest proces, jurnalistii au fost tinuti toata la aceasta bariera.
Singura declaratie transmisa presei a fost in scris.
"Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei au respectat toate angajamentele asumate si procedurile legale, aflandu-se în termenii calendarului stabilit de privatizare.", a declarat Ministerul Transporturilor.
Din partea Grupului Feroviar Roman a semnat directorul general al companiei, iar patronul a venit abia la finalul negocierilor. La iesire i-a raspuns presedintelui Basescu. Acesta anuntase ca Stoica nu are toti banii si a fost sa se imprumute tocmai in Rusia.
Gruia Stoica trebuie sa depuna in 32 de zile, intr-un cont special, 10 la suta din 200 de milioane de euro, suma pe care s-a angajat sa o plateasca pentru 51 la suta din actiunile CFR Marfa.
Dupa ce aduce acesti bani, GFR trebuie sa achite restul pana pe 11 octombrie. Chiar si dupa asta Gruia Stoica nu se poate numi sef la CFR Marfa: urmeaza sa primeasca un aviz in acest sens de la Consiliul Concurentei.
Totusi, Gruia Stoica sustine ca banii vor fi virati abia dupa ce are un aviz de la Consiliul Concurentei. Asta inseamna ca statul ar trebui sa mai astepte cel putin cinci luni.