Compania lui "Elon Musk" din Balcani, pornită într-un garaj, a fost achiziționată de Porsche
O companie care construiește super-mașini electrice în Croația a fost achiziționată de faimosul constructor auto francez „Bugatti”, deținut la rândul său de germanii de la Porsche.
Astfel, compania „Rimac”, care a început într-un garaj, acum vreo 10 ani, a ajuns parte a uneia dintre cele mai influente familii auto ale lumii, grupul Volkswagen.
În spatele acestei afaceri de zeci, poate chiar sute de milioane - detaliile financiare nu se cunosc - se află un tânăr inventator și întreprinzător croat, cu o poveste fascinantă, supranumit "Elon Musk" din Balcani.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Lui Mate Rimac i se tot repeta acum 15 ani că este imposibil să construiască mașini în Croația, cu atât mai puțin super-car-uri electrice. Dar compania lui se pregătește să vândă, peste doar câteva luni, uimitoarele Rimac Nevera.
Bolidul electrificat, botezat după numele unei furtuni care bate pe coasta Adriaticii, costă 2 milioane de euro și poate ajunge la o viteză amețitoare ... 412 kilometri pe oră. Prima sută poate fi atinsă după 2 secunde. Motoarele care propulsează aceste vehicule sunt dezvoltate și fabricate în Croația.
Mate Rimac, owner of Rimac Automobili: “Anunțăm crearea unei noi companii, cea mai bună companie din lume care fabrică super-mășini, denumită Bugatti-Rimac. Este o perfectă fuziune între inovațiile electrificării în ritm rapid de la Rimac Automobili și tradiția de design și măiestrie de la Bugatti, veche de 110 ani. Eu voi păstra participația inițială la Grupul Rimac, de 37%, Porsche deține 24%, Hyundai Motor Group 12% și alți investitori încă 27%”.
Lutz Meschke, CFO of Porsche Group: “Astfel a fost asigurat viitorul acestui brand mândru și bogat în tradiții. Ca parte a acestui joint-venture cu Rimac, Bugatti va putea în continuare să-și demonstreze, pe deplin, abilitățile și carisma remarcabile”.
Mate Rimac are doar 33 de ani, dar povestea celui supranumit "Elon Musk din Balcani" este extraordinară.
În anii de liceu câștiga concursuri de inventică în domeniul electronicii. Iar acum 15 ani transforma un bătrân BMW, cu care alergase la curse, într-una dintre cele mai rapide mășini electrice din lume
Rimac: „Am convertit acest vechi BMW într-o mășină electrică, în garajul meu...”
... cu motor electric și piese pe care le-a putut găsi atunci, inclusiv de la un motostivuitor. Poreclit "Green Monster", a câștigat multe concursuri contra unor mașini cu propulsie clasică.
Dincolo de ideea de a construi și vinde supercaruri electrice, Rimac și-a dat seama că trebuie să construiască un model de business viabil. A căutat investitori și a reușit să-i convingă pe niemții de la Porsche - care au descoperit în Croația o companie care construia mașini electrice super-sport cu câțiva ani înaintea lor și avea experiență și tehnologii apreciate. În mai 2019, Hyundai și Kia au investit, la rândul lor, aproape 100 milioane euro.
La fabrică companiei Rimac, aflată nu departe de Zagreb, ar urmă să lucreze, peste vreo 2 ani, 2.500 de angajați.