Câți bani încasează vloggerii care fac recomandări de servicii sau produse
Într-o lume a reţelelor sociale, şi românii au ajuns să fie influenţaţi de cei pe care îi urmăresc pe Facebook, Instagram sau Youtube.
70% dintre oameni recunosc că ascultă sfaturile aşa-numitor Influenceri. Aşa că firmele îi plătesc cu mii de euro ca să le recomande produsele. "Dar nu toţi ajung să câştige bani, chiar dacă au zeci de mii de urmăritori", spun specialiştii. Explicaţia? Nu prezintă încredere pentru anumite categorii de public.
Pe Marian Ionescu, zis şi Mariciu, cu 20.000 de urmăritori pe Facebook şi 40.000 pe Youtube, l-am găsit filmând un vlog într-o clinică stomatologică din Bucureşti, cu care a încheiat un contract de barter.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Marian Ionescu, vlogger: "Varianta cu barterul spune foarte mult câtă încredere am în produsul respectiv. Mă duc, testez, le spun care a fost experienţa mea."
Ionuţ Leahu, stomatolog: "Vrem să facem campanie şi pe online."
Alexandru Rusu, reprezentantul unui magazin online, ar putea plăti şi cu 1.000 de euro un influencer, dar "poate să fie şi un milion de followeri, dar dacă nu sunt persoane de vârstă, categoria care sunt interesanţi în nunţi, botezuri, evenimente de acest gen, acest influencer nu va fi selectat".
Sumele pot fi chiar mai mari, însă influencerii nu trebuie să fie doar populari, ci şi credibili în faţa publicului.
Andreea Lupu, expert: "Influencerii nu pot vinde orice şi influenţa nu ar trebui neapărat cuantificata în vânzare. O postare poate să fie de la câteva zeci de euro şi poate să ajungă la mii de euro. Nu neapărat o postare, ci o campanie care are în centru un influencer."
Potrivit unui studiu, 70% dintre români se declară influenţaţi de persoanele pe care le urmăresc pe reţelele de socializare şi care le vorbesc despre produse cosmetice.
66% spun că sunt interesaţi de influencerii care prezintă produse de uz casnic. 60%, de mâncare sau băutură.
Ceva mai selectivi sunt influencerilor care vorbesc despre aparatura electro-casnică şi serviciile băncilor.
Produse cosmetice
70% interesaţi de produs
38% testează produsul
Uz casnic
66% interesaţi de produs
37% testează produsul
32% ar cumpăra produsul
Mâncare şi băutură
60% sunt interesaţi
37% testează produsul
35% cumpăra produsul
Dispozitive It&C
55% interesaţi de produs
35% înţeleg avantajele
27% i-au în considerare o achiziţie
Servicii Banking
52% interesaţi
43% studiază serviciile
35% înţeleg avantajele
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!