Afacerea anului in retail. Topul hipermarketurilor din Romania dupa preluarea Real de catre Auchan
Hipermarketurile Real isi schimba sigla si proprietarul. Au fost vandute de grupul german Metro francezilor de la Auchan, care vor trece astfel pe locul doi in topul comerciantilor din Romania.
Tranzactia include si hipermarketurile Real din alte 4 tari est-europene, iar cumparatorii vor plati pentru toate 1,1 miliarde de euro.
Grupul german Metro vinde in total 91 de kipermarketuri, din care mai mult de jumatate in Polonia si aproape o treime, adica 24 de unitati, in Romania. Cumparatorii sunt francezii de la Auchan, cu o prezenta deocamdata modesta in Romania.
Auchan are acum doar 10 hipermarketuri, adica mai putin de jumatate fata de principalii sai competitori. Asa ca a decis ca cea mai buna solutie este sa cumpere magazinele altei retele.
Cand isi vor pune sigla pe cele 24 de hipermarketuri real, francezii de la Auchan vor ajunge la vanzari de un miliard de euro pe an, adica nivelul la care sunt Kaufland si Carrefour.
Metro a decis sa isi vanda reteaua din cauza pierderilor. Din 2006, hipermarketurile Real au acumulat pierderi de 200 de milioane de euro.
In schimb reteaua Auchan a mers bine, dar pana acum era dezavantajata de numarul mic de magazine fata de competitori.
Auchan se afla acum pe pozitia a 4-a in topul marilor comercianti, cu doar 10 magazine si vanzari de nici 400 de milioane de euro. Dupa preluarea celor 24 de unitati Real, va urca insa pe locul 2, cu vanzari de peste un miliard de euro.
Preluarea efectiva va avea loc anul viitor, dupa ce tranzactia va fi aprobata de autoritatile de concurenta din tarile respective.