Tragedie la Clinceni! Un pilot a murit dupa ce s-a prabusit cu avionul

×
Codul embed a fost copiat

UPDATE: Ar fi trebuit sa fie sarbatoare sambata pe aerodromul din Clinceni, dar pilotii nu s-au ridicat de la sol. Il plang pe cel mai bun dintre ei, care va lipsi de acum inainte la apel.

La ora 19:52 o voce anunta la 112 ca un avion s-a prabusit pe campul din Clinceni si a luat foc. Imediat, la fata locului au ajuns mai multe echipaje de interventie.

Oamenii care locuiesc in zona au fost martori neputinciosi ai tragediei. Avionul a cazut la aproximativ un kilometru de pista de la Clinceni. Decolase de 10 minute, pentru a doua oara. Pilotul Mihai Dobre se antrena pentru mitingul aviatic de sambata.

Colegii lui au ramas la sol, dar Misu a vrut sa mai repete o manevra si a plecat din nou in zbor. Insa avionul, cu 400 de ore de zbor, a intrat in picaj. Cel mai probabil una dintre comenzi s-a blocat, iar pilotul nu a mai reusit sa-l redreseze.

Apoi s-a lasat tacerea pana cand aerul a fost strapuns de o bubuitura si colorat de un fum negru. Misu nu mai traia atunci cand medicii de la ambulanta au ajuns la el.

Citește și
A330
Vezi aici profilul aparatului A330, disparut in cursa Rio de Janeiro-Paris

Din pacate, sansele de supravietuire erau mici, pentru ca aceste avioane nu au sisteme de catapultare. Pilotii poarta o parasuta, insa cazurile in care o pot folosi sunt foarte putine. Si asta pentru ca au nevoie de timp ca sa deschida cupola carlingii, sa sara din avion si sa deschida parasuta. Iar aceasta il mai poate ajuta doar daca distanta pana la sol ii permite.

Procedura spune ca, in momentul in care pilotul vede ca este prea jos trebuie sa faca tot posibilul sa se ridice din nou, daca nu sa redreseze avionul, macar sa fie suficient de sus cat sa foloseasca parasuta.

Vineri seara, anchetatorii au abandonat cercetarile cand s-a lasat intunericul si au revenit sambata. Pe lumina, au studiat din nou locul accidentului. Au rascolit campul si au verificat tot ce au gasit. Au incarcat apoi ramasitele avionului in saci uriasi de plastic si i-au dus la laborator pentru expertiza. In 2-3 saptamani spera sa aiba macar niste rezultate preliminarii.

Cele doua variante pe care merg investigatorii sunt fie o defectiune la sistemul de directie, fie probleme la motor.

Un raspuns clar va veni abia cand toate expertizele tehnice se vor incheia. Un singur lucru este cert in acest moment: o eroare umana este exclusa. Mihai Dobre era unul dintre cei mai experimentati piloti, cel mai bun, dupa cum spun prietenii lui.

Cronologia accidentelor petrecute la Clinceni

In 4 mai 2001, un avion tip Zlin 726 al Aeroclubului Romaniei (AR) s-a prabusit, la scurt timp dupa decolarea de pe aerodromul "Aurel Vlaicu" din Clinceni, in accident pierzandu-si viata cele doua persoane care se aflau la bord.

Pe 8 mai 2002, un avion de tip Extra 300 L, care era pregatit pentru a iesi la zbor in ziua urmatoare, a fost cuprins de flacari in timpul efectuarii unor lucrari de intretinere si alimentare cu combustibil.

La 24 aprilie 2004, un avion folosit la tractarea planoarelor a avut probleme la decolare si s-a prabusit la scurt timp dupa ce s-a ridicat de la sol. La bord se aflau pilotul si un insotitor, dar nici unul nu a fost ranit in urma incidentului.

In 4 martie 2007, un mecanic a ajuns cu mana sfasiata la Spitalul de Urgenta Floresca din Bucuresti dupa ce a fost ranit grav de elicea unui aparat de zbor pe care il pregatea pentru un mitingul aviatic la Clinceni.

In 2 iulie 2007, la Aerodromul Clinceni, in timpul unui exercitiu de parasutism, sergentul major Eugen Dan Bulac din cadrul Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei Romane a cazut in gol pe pamant si a murit, dupa ce parasuta nu i s-a mai deschis.

Daca aveti imagini sau informatii trimiteti-le pe www.stirileprotv.ro!

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani
73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani

Misterul prabusirii cursei 447 i-a pus pe jar pe marii constructori de avioane. Ei sustin ca aeronavele de linie sunt aparate prea sofisticate ca sa cedeze la socul unui fulger, oricat de puternic ar fi acesta.

Vezi aici profilul aparatului A330, disparut in cursa Rio de Janeiro-Paris
Vezi aici profilul aparatului A330, disparut in cursa Rio de Janeiro-Paris

Avionul disparut luni, in timpul zborului Rio de Janeiro - Paris este un bireactor de cursa lunga, de capacitate medie, recent fabricat si raspandit in intreaga lume.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate
Plan Roșu de Intervenție activat, în urma unui accident între 10 mașini, în județul Olt. 27 de persoane implicate

Un accident de amploare s-a produs pe Drumul Expres 12, în zona localității Optași Măgura, județul Olt, unde 10 autoturisme au fost implicate într-o coliziune în care se aflau aproximativ 27 de persoane.