Tragedie la Clinceni! Un pilot a murit dupa ce s-a prabusit cu avionul
UPDATE: Ar fi trebuit sa fie sarbatoare sambata pe aerodromul din Clinceni, dar pilotii nu s-au ridicat de la sol. Il plang pe cel mai bun dintre ei, care va lipsi de acum inainte la apel.
La ora 19:52 o voce anunta la 112 ca un avion s-a prabusit pe campul din Clinceni si a luat foc. Imediat, la fata locului au ajuns mai multe echipaje de interventie.
Oamenii care locuiesc in zona au fost martori neputinciosi ai tragediei. Avionul a cazut la aproximativ un kilometru de pista de la Clinceni. Decolase de 10 minute, pentru a doua oara. Pilotul Mihai Dobre se antrena pentru mitingul aviatic de sambata.
Colegii lui au ramas la sol, dar Misu a vrut sa mai repete o manevra si a plecat din nou in zbor. Insa avionul, cu 400 de ore de zbor, a intrat in picaj. Cel mai probabil una dintre comenzi s-a blocat, iar pilotul nu a mai reusit sa-l redreseze.
Apoi s-a lasat tacerea pana cand aerul a fost strapuns de o bubuitura si colorat de un fum negru. Misu nu mai traia atunci cand medicii de la ambulanta au ajuns la el.
Din pacate, sansele de supravietuire erau mici, pentru ca aceste avioane nu au sisteme de catapultare. Pilotii poarta o parasuta, insa cazurile in care o pot folosi sunt foarte putine. Si asta pentru ca au nevoie de timp ca sa deschida cupola carlingii, sa sara din avion si sa deschida parasuta. Iar aceasta il mai poate ajuta doar daca distanta pana la sol ii permite.
Procedura spune ca, in momentul in care pilotul vede ca este prea jos trebuie sa faca tot posibilul sa se ridice din nou, daca nu sa redreseze avionul, macar sa fie suficient de sus cat sa foloseasca parasuta.
Vineri seara, anchetatorii au abandonat cercetarile cand s-a lasat intunericul si au revenit sambata. Pe lumina, au studiat din nou locul accidentului. Au rascolit campul si au verificat tot ce au gasit. Au incarcat apoi ramasitele avionului in saci uriasi de plastic si i-au dus la laborator pentru expertiza. In 2-3 saptamani spera sa aiba macar niste rezultate preliminarii.
Cele doua variante pe care merg investigatorii sunt fie o defectiune la sistemul de directie, fie probleme la motor.
Un raspuns clar va veni abia cand toate expertizele tehnice se vor incheia. Un singur lucru este cert in acest moment: o eroare umana este exclusa. Mihai Dobre era unul dintre cei mai experimentati piloti, cel mai bun, dupa cum spun prietenii lui.
Cronologia accidentelor petrecute la Clinceni
In 4 mai 2001, un avion tip Zlin 726 al Aeroclubului Romaniei (AR) s-a prabusit, la scurt timp dupa decolarea de pe aerodromul "Aurel Vlaicu" din Clinceni, in accident pierzandu-si viata cele doua persoane care se aflau la bord.
Pe 8 mai 2002, un avion de tip Extra 300 L, care era pregatit pentru a iesi la zbor in ziua urmatoare, a fost cuprins de flacari in timpul efectuarii unor lucrari de intretinere si alimentare cu combustibil.
La 24 aprilie 2004, un avion folosit la tractarea planoarelor a avut probleme la decolare si s-a prabusit la scurt timp dupa ce s-a ridicat de la sol. La bord se aflau pilotul si un insotitor, dar nici unul nu a fost ranit in urma incidentului.
In 4 martie 2007, un mecanic a ajuns cu mana sfasiata la Spitalul de Urgenta Floresca din Bucuresti dupa ce a fost ranit grav de elicea unui aparat de zbor pe care il pregatea pentru un mitingul aviatic la Clinceni.
In 2 iulie 2007, la Aerodromul Clinceni, in timpul unui exercitiu de parasutism, sergentul major Eugen Dan Bulac din cadrul Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei Romane a cazut in gol pe pamant si a murit, dupa ce parasuta nu i s-a mai deschis.
Daca aveti imagini sau informatii trimiteti-le pe www.stirileprotv.ro!