ePlan. Pandemia ne-a făcut să cumpărăm mai mult online - ce a însemnat asta pentru ecommerce
Robert Berza, vicepreședinte eMAG Fashion & Home și GM Fashion Days, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.
Andrei Radu și invitatul său au vorbit despre rata de retur în fashion, asumarea ei și servicii care cresc retenția clienților; transformarea magazinelor online în dezvoltatori de conținut; calitatea serviciilor, care este mai importantă decât prețul în luarea deciziei de cumpărare și impactul modelelor de subscription (precum eMAG Genius) asupra comportamentului și recurenței de cumpărare.
Un alt subiect despre care au discutat cei doi a fost evoluția ecommerce-ului în Romania.
“Aprilie mai iunie se suprapun peste primele luni de pandemie când magazinele se închideau și ecommerce-ul era că o veste de salvare, deci deja nu mai este atât de relavant să ne comparăm cu lunile lui 2020, ci cu 2019.
Dacă vorbim în salt de doi ani de zile foarte multe industrii din zona de ecommerce creșteau cu 50-60% în decurs de doi ani, acum dacă ne uităm în spate, vorbim de 100% sau 120%. Deci ritmul pe doi ani de zile s-a dublat.
Acum, în aceste luni de pandemie ușoară, să spunem, volumele sunt foarte mari. Este greu să crești deja peste lunile de anul trecut, dar volumele sunt în continuare mari vedem niște pași de creștere care ne dau speranțe că acest val de digitalizare nu a fost doar un foc de paie care dispare odată cu revenirea la normalitate”, a spus Robert Berza despre evoluția ecommerceului din ultima perioadă.
El a precizat că studiile arată că majoritatea clienților care au înțeles că și-au schimbat comportamentul de consum și comandă mai des online vor rămâne cu acest comportament.
“Ne uităm la recurența clienților. Clienți care comandau patru produse pe an acum comandă șase sau șapte. Cei care comandau unul pe luna acum comandă două pe luna. Creșterea industriei în sine nu a avut că efect doar atragerea unor clienți noi care au început să comande online, ci mai ales accelerarea comportamentului de consum al celor care deja cumpărau înainte. Aici se vede mai ales la clienții care comandă destul de des”, a punctat Robert Berza.