ePlan. Sfaturi pentru magazinele online care vor să aibă succes în social media

Dată publicare: 21-06-2021 16:54
Dată actualizare: 21-06-2021 21:14


Alexandru Negrea, fondator al Social Smarts, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.

Invitatul de astăzi are peste 7 ani de experiență în comunicare și marketing online, fiind consultant și trainer pe tot ce înseamnă teme de social media.

Tema emisiunii: fenomenul social media în contextul e-commerce. Cum ar trebui să abordeze magazinele online tot ce înseamnă rețelele de socializare.

Iar primul sfat oferit de Alexandru Negrea este ca firmele mici să nu aibă .. așteptări mari.

Dacă vorbim de zona de afaceri mici, la început, mai ales, provestea asta a început să fie un pic delicată, pentru că după atâția ani în care s-a făcut social-media, standardele sunt foarte sus când vine vorba de conținutul pe care-l livrezi în social-media, profesioniștii pe care-i angajezi să facă campaniile. Și atunci, prima mea recomandare ar fi să-ți setezi corect așteptările. Să nu ai așteptări, să livrezi același tip de conținut pe care-l livrează cel mai mare magazin online din România. Și să încerci în primă fază să-și faci foarte bine temele legate de aceste rețele de socializare: ce se întâmplă pe TikTok, ce se întâmplă pe Clubhouse - că astea-s vedetele pe 2021 - ce se întâmplă pe Facebook, Instagram, Instagram TV, ce înseamnă Reels .. Să ai niște noțiuni” - a declarat fondatorul Social Smarts în emisiunea ePlan.

 

”Să nu te aștepți să fie ieftin”

 

Un alt sfat pentru cei care vor să își promoveze afacerile în mediul online este să nu se aștepte ca aceste campanii să fie ieftine.

”Facebook este un mediu rezonabil de publicitate, dar nu este ieftin în sensul ăla, în care te aștepți să bagi 100 de lei și să vinzi produse, fiecare produs costă 500 de euro, și să vinzi 10 cu ăia 100 de lei” - mai spune Negrea.

Bugetul minim care trebuie investit într-un business online

 

”În primul rând vorbim de niște sisteme care se bazează tot mai mult pe inteligența artificială. Facebook, LinkedIn, Instagram, toate astea au în spate niște mecanisme care învață din momentul în care tu faci prima campanie. Ele încep să învețe despre audiența ta, pentru că tu setezi acolo niște filtre: vreau să targetez femei din București sau din Cluj, cu vârsta asta și cu interesele astea. Facebook începe să învețe despre aceste femei, pe baza filtrelor pe care tu le-ai pus, învață despre ele în relație cu produsele, serviciile tale. Ei zic că două săptămâni. Două săptămâni, toate sistemele astea învață câte click-uri se dau în medie, când se întâmplă achiziția, procesul de achiziție - toată povestea, dacă se întâmplă. Ce înseamnă asta? Înseamnă că trebuie să ai un buget cât mai mare, astfel încât Facebook să aibă din ce să învețe. Dacă tu pui 50 de lei sau 150 de lei .. În primul rând, hai să nu mai vorbim în lei. Suntem parte din Uniunea Europeană, să începem ușor ușor să vorbim în euro. Eu zic că 150 de euro pe lună, pentru un magazin mic, la început, e un buget minimal. Un buget rezonabil ar fi de 500-600 de euro pe lună, la început, cu posibilitatea de creștere spre 1000-1400 de euro pe lună, așa, după 2 luni, pentru că se cer banii ăștia.” - a mai declarat Alexandru Negrea în emisiunea ePlan.