ePlan. Cum a schimbat pandemia comportamentul de plată în mediul online

×
Codul embed a fost copiat

Cătălin Crețu, directorul general al VISA pentru România, Croația, Malta și Slovenia, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.

Cătălin Crețu a vorbit despre modul în care pandemia, desi a afectat o mulțime de domenii, a ajutat la creșterea tranzacțiilor online.

Invitatul a vorbit despre percepția VISA asupa sectorului de e-commerce din România și despre cum se situează țara noastră din perspectiva creșterilor anuale.

“Stăm foarte bine. România a fost un campion al creșterilor pe online în Europa, înregistrând un ritm de creștere a numărului de tranzacții de 75%, care ne-a pus definitiv în topul creșterilor europene. În comparație cu țări puțin mai avansate decât noi, ritmul nostru de creștere a fost semnificativ mai mare. Este foarte clar că ceea ce s-a întâmplat în acest an, adică 2020, dincolo de efectele negative, restricțiile de circulație, măsurile de distanțare au schimbat comportamentul multora dintre consumatori și dintre comercianți în ceea ce privește modul în care fac plăță și acceptă plata, în special, online. A fost un sector care a beneficiat de ceea ce ni s-a întâmplat”, a explicat Cătălin Crețu.

România, creștere foarte mare a plăților online

 

Citește și
România digitală: viziunea Edge Institute pentru servicii publice moderne
România digitală: viziunea Edge Institute pentru servicii publice moderne

Astfel, din perspectiva ritmului de creștere, vânzările au crescut cu 30-35%. În privința unui top de crestere, România se află destul de sus.

“Suntem în top cinci, foarte sus. În ceea ce privește VISA. Am avut un an foarte bun și sperăm în continuare”, a punctat el.

Mai mult, specialistul a punctat un alt aspect extrem de important.

“Ceea ce este foarte important. A fost primul an în care valoarea retragerilor de la bancomat a scăzut cu 3%, comparative cu valoarea plăților care a crescut cu 18%”, a spus Crețu.

Un alt aspect despre care a discutat Cătălin Crețu este modul în care oamenii și-au schimbat comportamentul față de modul de plată la cumpărături online, având în vedere că înainte de pandemie procendul de plată ramburs era de 75-80%.

“Aici realitatea foarte clară o au comercianții. Noi nu avem datele acestea, pentru că ei nu sunt clienți direcți, dar anul trecut au fost câteva comentarii în piață din partea comercianților, în care ei spuneau că penetrarea plăților cu cardul în plăti în general a ajuns la 40-50-60%. Evident că odată ce am ieșit din criza acută, din lockdown a existat un recul, dar nu s-a dus la 15-20%, a rămas în continuare mult mai sus decât era", a punctat el. 

Acum, marea provocare este menținerea acestui comportament. 

"Provocarea pentru industria noastră este cum reușim să dăm încrederea necesară și să oferim produsele și soluțiile ușor de utilizat astfel încât să înțeleagă că ceea ce a fost o măsură de supraviețuire este și poate să devină o sursă de vânzări adiționale, iar pentru consumatori un canal prin care ai acces la mai multe produse, la prețuri mai avantajoase și unde nu ai nesiguranță, pentru că nivelul de fraudă e foarte mic”, a mai spus Cătălin Crețu în emisiunea ePlan.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Italienii aruncă bomba: Dennis Man pleacă de la Parma!
NEWS ALERT Italienii aruncă bomba: Dennis Man pleacă de la Parma!
Citește și...
România digitală: viziunea Edge Institute pentru servicii publice moderne
România digitală: viziunea Edge Institute pentru servicii publice moderne

Digitalizarea este una dintre marile provocări ale României, dar și o uriașă oportunitate.

„Adevărul nu este profitabil. Noi folosim o mașinărie de e-commerce pentru a ne informa”
„Adevărul nu este profitabil. Noi folosim o mașinărie de e-commerce pentru a ne informa”

Cum arată internetul de azi și încotro se îndreaptă? Ce rol poate juca România într-o lume digitală în plină transformare?

Attention span de 8 secunde: Cum mai captezi atenția consumatorului digital în 2025
Attention span de 8 secunde: Cum mai captezi atenția consumatorului digital în 2025

Comportamentul consumatorului digital s-a schimbat drastic în ultimii ani, iar în 2025, magazinele online sunt forțate să se adapteze rapid.

Recomandări
Reacția rapidă a Kremlinului după anunțul SUA privind retragerea din negocierile de pace. Ce vor face rușii mai departe
Reacția rapidă a Kremlinului după anunțul SUA privind retragerea din negocierile de pace. Ce vor face rușii mai departe

Secretarul de stat american Marco Rubio a declarat că SUA sunt pregătite să renunțe la eforturile de a obține pacea în Ucraina dacă consideră că acesta este un obiectiv de neatins. Kremlinul a reacționat rapid.

Răspunsul ANCOM pentru Nicușor Dan, după ce a reclamat boții de pe rețelele sociale. Ce trebuie să facă candidatul
Răspunsul ANCOM pentru Nicușor Dan, după ce a reclamat boții de pe rețelele sociale. Ce trebuie să facă candidatul

ANCOM a luat măsuri în urma sesizării depuse de Nicușor Dan la alegerile prezidențiale cu privire la comportamentul anormal observat pe conturile sale oficiale de pe mai multe platforme online de mari dimensiuni aparținând principalelor rețele sociale.

Șeful Educației promite inspecții, dar după Paște. Ce „misiuni” oficiale trebuie să își asume universitățile
Șeful Educației promite inspecții, dar după Paște. Ce „misiuni” oficiale trebuie să își asume universitățile

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat la Prima News că vede un sistem educaţional preuniversitar care pierde pe parcurs foarte mulţi copii, deoarece rata abandonului este foarte mare.