ePlan. Cum a schimbat pandemia comportamentul de plată în mediul online

×
Codul embed a fost copiat

Cătălin Crețu, directorul general al VISA pentru România, Croația, Malta și Slovenia, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.

Cătălin Crețu a vorbit despre modul în care pandemia, desi a afectat o mulțime de domenii, a ajutat la creșterea tranzacțiilor online.

Invitatul a vorbit despre percepția VISA asupa sectorului de e-commerce din România și despre cum se situează țara noastră din perspectiva creșterilor anuale.

“Stăm foarte bine. România a fost un campion al creșterilor pe online în Europa, înregistrând un ritm de creștere a numărului de tranzacții de 75%, care ne-a pus definitiv în topul creșterilor europene. În comparație cu țări puțin mai avansate decât noi, ritmul nostru de creștere a fost semnificativ mai mare. Este foarte clar că ceea ce s-a întâmplat în acest an, adică 2020, dincolo de efectele negative, restricțiile de circulație, măsurile de distanțare au schimbat comportamentul multora dintre consumatori și dintre comercianți în ceea ce privește modul în care fac plăță și acceptă plata, în special, online. A fost un sector care a beneficiat de ceea ce ni s-a întâmplat”, a explicat Cătălin Crețu.

România, creștere foarte mare a plăților online

 

Citește și
valentin radu eplan
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Astfel, din perspectiva ritmului de creștere, vânzările au crescut cu 30-35%. În privința unui top de crestere, România se află destul de sus.

“Suntem în top cinci, foarte sus. În ceea ce privește VISA. Am avut un an foarte bun și sperăm în continuare”, a punctat el.

Mai mult, specialistul a punctat un alt aspect extrem de important.

“Ceea ce este foarte important. A fost primul an în care valoarea retragerilor de la bancomat a scăzut cu 3%, comparative cu valoarea plăților care a crescut cu 18%”, a spus Crețu.

Un alt aspect despre care a discutat Cătălin Crețu este modul în care oamenii și-au schimbat comportamentul față de modul de plată la cumpărături online, având în vedere că înainte de pandemie procendul de plată ramburs era de 75-80%.

“Aici realitatea foarte clară o au comercianții. Noi nu avem datele acestea, pentru că ei nu sunt clienți direcți, dar anul trecut au fost câteva comentarii în piață din partea comercianților, în care ei spuneau că penetrarea plăților cu cardul în plăti în general a ajuns la 40-50-60%. Evident că odată ce am ieșit din criza acută, din lockdown a existat un recul, dar nu s-a dus la 15-20%, a rămas în continuare mult mai sus decât era", a punctat el. 

Acum, marea provocare este menținerea acestui comportament. 

"Provocarea pentru industria noastră este cum reușim să dăm încrederea necesară și să oferim produsele și soluțiile ușor de utilizat astfel încât să înțeleagă că ceea ce a fost o măsură de supraviețuire este și poate să devină o sursă de vânzări adiționale, iar pentru consumatori un canal prin care ai acces la mai multe produse, la prețuri mai avantajoase și unde nu ai nesiguranță, pentru că nivelul de fraudă e foarte mic”, a mai spus Cătălin Crețu în emisiunea ePlan.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Vorbim despre piața românească de e-commerce, despre problemele și oportunitățile actuale și despre ce ar trebui să facă magazinele online mai mici pentru a rămâne competitive.

Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere
Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere

Astăzi vorbim despre cel mai recent studiu privind evoluția pieței de E-commerce din România din perspectiva cumpărătorilor online, cercetare realizată de iSense Solutions pentru GPEC în luna octombrie a acestui an.

Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri
Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri

Black Friday s-a încheiat,iar acum a sosit momentul să tragem concluziile.

Recomandări
LIVE: Președintele Nicușor Dan vorbește despre ”problemele din justiție”, după ce a primit de la magistrați ”sute de pagini”
LIVE: Președintele Nicușor Dan vorbește despre ”problemele din justiție”, după ce a primit de la magistrați ”sute de pagini”

Presedintele României, Nicușor Dan, susține la această oră o declarație de presă la Palatul Cotroceni, care poate fi urmărită LIVE pe www.stirileprotv.ro.  

Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”
Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”

Un marş memorial pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Universităţii - Piaţa Revoluţiei, este anunţat pentru 21 decembrie, de la ora 17.00.

S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”
S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”

În 20 decembrie s-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România. Sirenele, care atunci anunțau că oamenii și-au recâștigat libertatea, au răsunat din nou în oraș, în semn de omagiu.