ePlan. Cum a schimbat pandemia comportamentul de plată în mediul online

×
Codul embed a fost copiat

Cătălin Crețu, directorul general al VISA pentru România, Croația, Malta și Slovenia, a fost invitatul lui Andrei Radu, CEO GPeC, în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv pe www.stirileprotv.ro.

Cătălin Crețu a vorbit despre modul în care pandemia, desi a afectat o mulțime de domenii, a ajutat la creșterea tranzacțiilor online.

Invitatul a vorbit despre percepția VISA asupa sectorului de e-commerce din România și despre cum se situează țara noastră din perspectiva creșterilor anuale.

“Stăm foarte bine. România a fost un campion al creșterilor pe online în Europa, înregistrând un ritm de creștere a numărului de tranzacții de 75%, care ne-a pus definitiv în topul creșterilor europene. În comparație cu țări puțin mai avansate decât noi, ritmul nostru de creștere a fost semnificativ mai mare. Este foarte clar că ceea ce s-a întâmplat în acest an, adică 2020, dincolo de efectele negative, restricțiile de circulație, măsurile de distanțare au schimbat comportamentul multora dintre consumatori și dintre comercianți în ceea ce privește modul în care fac plăță și acceptă plata, în special, online. A fost un sector care a beneficiat de ceea ce ni s-a întâmplat”, a explicat Cătălin Crețu.

România, creștere foarte mare a plăților online

 

Citește și
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Astfel, din perspectiva ritmului de creștere, vânzările au crescut cu 30-35%. În privința unui top de crestere, România se află destul de sus.

“Suntem în top cinci, foarte sus. În ceea ce privește VISA. Am avut un an foarte bun și sperăm în continuare”, a punctat el.

Mai mult, specialistul a punctat un alt aspect extrem de important.

“Ceea ce este foarte important. A fost primul an în care valoarea retragerilor de la bancomat a scăzut cu 3%, comparative cu valoarea plăților care a crescut cu 18%”, a spus Crețu.

Un alt aspect despre care a discutat Cătălin Crețu este modul în care oamenii și-au schimbat comportamentul față de modul de plată la cumpărături online, având în vedere că înainte de pandemie procendul de plată ramburs era de 75-80%.

“Aici realitatea foarte clară o au comercianții. Noi nu avem datele acestea, pentru că ei nu sunt clienți direcți, dar anul trecut au fost câteva comentarii în piață din partea comercianților, în care ei spuneau că penetrarea plăților cu cardul în plăti în general a ajuns la 40-50-60%. Evident că odată ce am ieșit din criza acută, din lockdown a existat un recul, dar nu s-a dus la 15-20%, a rămas în continuare mult mai sus decât era", a punctat el. 

Acum, marea provocare este menținerea acestui comportament. 

"Provocarea pentru industria noastră este cum reușim să dăm încrederea necesară și să oferim produsele și soluțiile ușor de utilizat astfel încât să înțeleagă că ceea ce a fost o măsură de supraviețuire este și poate să devină o sursă de vânzări adiționale, iar pentru consumatori un canal prin care ai acces la mai multe produse, la prețuri mai avantajoase și unde nu ai nesiguranță, pentru că nivelul de fraudă e foarte mic”, a mai spus Cătălin Crețu în emisiunea ePlan.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Valentin Radu, CEO Omniconvert: „Jocul în e-commerce este să devenim foarte relevanți, cu cât mai puțină intervenție umană”
Valentin Radu, CEO Omniconvert: „Jocul în e-commerce este să devenim foarte relevanți, cu cât mai puțină intervenție umană”

În cadrul unei noi ediții din cadrul emisiunii ePlan, Andrei Radu l-a avut în față pe Valentin Radu, CEO-ul Omnicovert. Cei doi au dezbătut impactul inteligenței artificiale (AI) în e-commerce și provocările asociate adoptării sale.

Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă
Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă

Industria de eCommerce devine din ce în ce mai competitivă, iar magazinele online trebuie să își adapteze strategiile pentru a rămâne relevante și profitabile.

Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT
Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT

PARTENERIAT | GPeC este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, iar organizatorii au anunțat deja primele evenimente din 2025 care marchează ediția aniversară de 20 de ani.

Recomandări
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea
Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, mai multe avertizări meteo de vreme rea, Cod Roșu, Cod Portocaliu și Cod Galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara.

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.