Cristian Manafu, managing partner Evensys, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan.

Cristian Manafu are o experiență de 22 de ani în media, comunicare și în mediul online, fiind unul dintre cei mai cunoscuți promoteri ai social media din România, dar și unul dintre cei mai apreciați organizatori de conferințe.

În 2006 a cofondat Evensys, companie de planificare de evenimente, iar în 2008 a lansat prima serie de traininguri open și in house despre social media. Ulterior, a derulat campanii și proiecte specifice marketingului digital pentru mai multe branduri și agenții de comunicare.

Care este contextul actual în social media în România
 

Cristian Manafu: Social media este în creștere accelerată în ultimii doi ani, asta și datorită contextului pandemic care ne-a determinat să cumpărăm mai mult servicii online decât cele offline, având și perioada de lockdown, autoizolare sau momente în care am ieșit mai puțin în spațiul public. În acest moment, șapte din 10 români, utilizatori de internet, sunt activi în social media, pe una din rețele. În general sunt cam pe două rețele, cel puțin, cele mai mari fiind, în acest moment, Facebook, YouTube, Instagram și TikTok. Interesant este că patru din 10 români caută informații despre branduri în social media. Asta înseamnă că există un potențial foarte mare de a-i agăța pe acești consumatori care caută informații despre produsul tău.

Ce altceva mai fac românii în social media
 

Cristian Manafu: Se informează foarte mult. În ultimii ani social media a avut o importanta foarte putenrica în zona de informații, de știri, de evenimente, de tot ce se întâmplă. Unii se joaca, evident. Alții cumpără, poentru că vorbim de o noua revoluție în ecommerce, care este susținută în parte și de social media.

Unde se află România în ceea ce privește piața de e-commerce
 

Cristian Manafu: Vedem o creștere în comerțul online din România. Poate nu la fel de mare pe cât ne-am fi dorit, dar este o creștere continuă, avem o ascensiune. Observ și o diversitate. Începem să cumpăram sau să tranzacționam cât mai divers. Folosim plățile online pe scară mult mai largă. Intră comerțul online foarte mult în viața noastră.


Social commerce
 

Cristian Manafu: Este a cumpăra în social media. Nu cumperi pe site-ul brandului, ci prin intermediul contului de social media pe care îl are acesta. Sunt trei dimensiuni în social commerce - să-ți prezinți în social media ce produse ai tu în magazin, să-ți adaugi informații pe lângă imagini și cumpărarea efectivă din contul tău de social media.

Mai multe informații în video.