Ce nu face statul ca sa isi tina aproape investitorii strategici?
In plina criza economica internationala, Guvernul Romaniei scoate cateva miliarde de euro de la pusculita ca sa isi tina promisiunile facute catre parteneri. Vorbim despre autostrazi sau drumuri expres pentru fabricile de la Jucu, Craiova sau Constanta.
Daca finlandezii de la Nokia au investit aici 200 de milioane de euro pentru fabrica de telefoane mobile, statul roman va cheltui 750 de milioane de euro pentru Autostrada Nokia. Aceasta se va intinde pe o distanta de 75 de kilometri si va face legatura intre Jucu, Dej si Bistrita. Rasfatata investitiilor guvernamentale este compania suedeza, iar investitiile facute de stat vor transforma Clujul in zona cu cea mai buna infrastructura.
Banii pornesc si inspre sudul tarii. Americanii de la Ford sunt ajutati cu un drum expres Craiova - Pitesti in lungime de 121 kilometri care va costa in jur de 180 milioane euro. Guvernul le intinde o mana si austriecilor de la VoestAlpine. Pentru combinatul siderurgic pe care acestia au anuntat ca il vor construi la Constanta se va face un inel special de acces.
Toate aceste investitii ar trebui sa demareze in 2009 si sa fie gata in 2010. Statul promite ca si autostrada Campina - Brasov intra de la anul in executie. Aceasta va costa peste un miliard de euro, adica 20 de milioane pentru fiecare kilometru din cauza traseului montan. Pana una alta, lucrarile la autostrada de la ses Bucuresti -Ploiesti par sa fi amortit in lipsa finantarii.
Ministrul Transporturilor a declarat recent ca in opt ani vom avea 2000 de kilometri de autostrada. Proiectele vizeaza autostrada de pe coridorul IV paneuropean, autostrada Transilvania, autostrada Moldova, dintre Iasi si Targu-Mures, si autostrada de pe coridorul paneuropean IX, Bucuresti - Ploiesti.
Anuntul a fost facut in contextul in care in ultimii patru ani au fost dati in folosinta doar 60 de kilometri de autostrada.
El a adaugat ca pentru autostrada pe tronsonul IV paneuropean finantarea este asigurata. Pe celelate tronsoane, Guvernul se afla in diverse faze de licitatie, iar cererile de finantare au fost aprobate si depuse la autoritatea de management al programului operational regional pe transporturi, scrie Ziarul Financiar.
Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotarare de guvern care prevede ca autoritatile sa poata preda terenurile catre constructori inainte de acordarea despagubirilor pentru proprietari. Ministrul a spus ca legea exproprierilor a creat in timp cele mai mari probleme care au dus la intarzierea lucrarilor de infrastructura.
Sursa: Pro TV
Etichete: cluj, ford, autostrada transilvania, nokia, bucuresti-ploiesti,
Dată publicare:
20-10-2008 00:00