Pierderea în greutate este de patru ori mai mare cu o dietă bogată în iaurt și lapte integral.

Profitați de laptele de primăvară, este mai gustos și mai gras decât în orice altă perioadă a anului.

Când vine vorba de lapte și iaurt, multe persoane aleg varianta degresată pe motiv că vor să evite consumul de grăsimi. Câtă grăsime conține de fapt laptele? 3,5 gr / 100 ml în varianta integrală și 1,5 gr / 100 ml în varianta parțial degresată. Diferența de două grame este ridicolă, dacă ne gândim că o lingură de ulei înseamnă 10 gr de grăsime.

Până acum știam că trebuie să consumăm zilnic trei produse lactate, dacă vrem să avem oase puternice. Aportul de calciu din lapte nu este important doar pentru sistemul osos, ci și pentru metabolism.

În fiecare zi se consumă un gram de calciu pentru a fi neutralizate substanțele acide și radicalii liberi care produc stres oxidativ. Dacă alimentația nu acoperă această doză, calciul va fi luat din oase. Nu ar fi mai simplu să mâncăm lapte și iaurt? Mai ales că în produsele lactate calciul vine la pachet cu vitamina D necesară fixării lui. Atenție, vitamina D există doar în grăsimea din lapte! Pentru a crește eficiența asimilării calciului, evitați să beți lapte degresat.

Grăsimea din lapte protejează împotriva obezității și a diabetului

Grăsimea din lapte are și alte beneficii: efect de protecție împotriva obezității și a diabetului, reglează tranzitul intestinal și contribuie la hrănirea și dezvoltarea microbiotei intestinale.

În grăsimea laptelui există peste 400 de tipuri acizi grași, saturați și nesaturați, majoritatea cu lanț scurt. Printre ei acidul linoleic conjugat care are efect anticancerigen și acidul Butiric cu efect postbiotic. Grăsimea din lactate mai conține mono și digliceride, fosfolipide, colesterol și vitaminele liposolubile A, D, E și K. Enzimele și factorii de gust sunt localizați tot în grăsime, de unde savoarea aparte a laptelui integral.

Porția corectă de lapte înseamnă 250 ml, adică o cană. Dacă este lapte integral avem 120 cal și 8g grăsime, iar dacă este lapte semi degresat avem 100 cal și 4 gr grăsime. Ambele variante conțin aceeași doză de calciu: 300 mg. Când vine vorba de iaurt, porția corectă scade la jumătate, un pahar mic de 125 grame are 50 cal si 4 gr de grăsime. Doza de lactate recomandată zilnic este de trei porții.

Până acum am evitat grăsimea din lapte de frica colesterolului și a caloriilor. Acum știm că alimentele grase nu au impact direct asupra colesterolului din sânge.

Cât despre aportul de calorii, mai degrabă reduceți cantitatea de ulei pe care o consumați și alegeți laptele integral. În special în cazul copiilor adolescenților și sportivilor, laptele va fi obligatoriu integral. Până și cura de slăbire este mai eficientă dacă conține produse lactate.