Salatele, sursa de sanatate si nutritie la farfurie. Cum ne ajuta leguminoasele si in ce combinatii trebuie sa le consumam

30-05-2014 09:08


In fiecare zi, mancati o portie mare de frunze verzi. Sunt excelente langa orice proteina animala sau vegetala: carne, oua, branza sau leguminoase. Atentie insa: nu consumati aceste salate ca atare si in mod repetat.

Iata ce se intampla cu persoanele care exagereaza si isi dezechilibraza organismul prin alimentatie necorespunzatoare.

Prof. dr. Mircea Diculescu, sef sectie gastroentelogie: “Se denutresc pentru ca nu pot avea o sursa de calorii suficienta, se denutresc pentru ca nu pot avea o portie de proteina suficienta, se denutresc pentru ca nu exista lipide asimilabile acestor verdeturi.

In regnul vegetal, surse bune de proteine sunt ciupercile si leguminoasele. Avem mazare, fasole boabe, linte, naut si soia.

Dr. Andreea Dragomirescu, medic apifitoterapeut: “Daca leguminoasele sunt consumate in combinatie cu cerealele integrale, ele elibereaza si mai multe proteine pentru organism, deci e cu atat mai indicata aceasta combinatie.

O mancare de mazare, preparata doar cu suc de rosii, se combina perfect cu o felie de paine integrala, cu o portie de orez integral sau cu o lipie facuta din faina de hrisca. Nu avem, insa, enzime sa digeram leguminoasele. Iata de ce acestea necesita preparare termica indelungata.

Dr. Serban Damian, nutritionist: “Cel mai bine e sa le pregatim prin fierbere, asta fiind metoda cea mai accesibila si mai sanatoasa.”

La final, iata cum trebuie sa arate o masa perfecta din punct de vedere nutritiv.

Dr. Andreea Dragomirescu, medic apifitoterapeut: “Bineinteles, mai adaugam si putin ulei presat la rece si in felul acesta avem toate principiile alimentare - proteine, glucide si lipide - in combinatia corecta.”

100 de grame de mazare fiarta vin la pachet cu fier, calciu, proteine de calitate si numai 35 de kilocalorii.