Cât de importantă este mișcarea pentru organismul uman

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Marti 05 Iunie 2018 11:54
Categorie: CSID

Muşchii vizibili şi cei din interior, netezi, sunt activaţi de mişcare. De mersul pe jos, de alergări uşoare. Aşa functioneza organimsul uman. Opt ore în faţa unui calculator, la birou au efectul opus. 

Dr. Şerban Damian, nutriţionist sportiv: “S-a constat din studii clinice faptul că şi 15 minute de efort susţinut reduce nivelul trigliceridelor, este un prim efect care poate controla tendinţa care poate conduce la ateroscleroza.

Dr. Iulian Călin: “Creşte colesterolul HDL pentru că se activează metabolismul, iar colesterolul din periferie e adus spre ficat ca să fie metabolizat.” 

Aceasta înseamnă protecţia cardio-vasculară prin mişcare: mers pe jos zilnic. Ne uităm la celelalte sisteme metabolice, unde intervine şi mâncarea.

Prof. Dr. Ionescu Târgovişte, medic primar diabet şi nutriție: “Mişcarea trebuie să fie zilnică. Cum mănânci zilnic, aşa trebuie şi să te mişti zilnic şi să consumi ce macat în ziua aia.”

Vorbim de protecţie împotriva diabetului.

Ne uităm şi la muşchii care nu se văd. Se numesc muşchi netezi şi sunt peste tot în organismul uman.

Stomacul este un muşchi. Se mişcă ca să împingă bolul alimentar spre intestinul subţire. Şi acesta se mişcă. Şi urmează colonul, un alt muşchi care are mişcări permanente.

Conf. dr. Ion Daniel, şef secţie chirurgie: “E o relaţie demonstrată: intestinele noastre lucrează mai bine dacă noi ne mişcăm. La un om care stă imobil în scaun 8-10 ore, lucrul acesta se repercutează asupra intestinului, nu e o bagatelă, e un detaliu important în fiziologie.”

Nimic din toate aceste procese nu se întâmplă în mod normal dacă staţi peste 8 ore în faţa unui calculator şi nu compensaţi ulterior măcar prin 30 de minute de mers pe jos.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

glicemie
Cât de periculos poate fi dacă nu ne facem analizele uzuale anual
Ce înseamnă comportamentul sexual la risc și la ce boli ne expunem
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos
"Telemeaua de Sibiu", produsă în sudul ţării sau chiar peste graniţă. Ce punem în realitate pe masă
Ionel Danciulescu
Fostul fotbalist Ionel Dănciulescu, despre un stil de viaţă sănătos şi preferinţele culinare