Test drive ProMotor cu noua Mazda3. Cat consuma noul model, unul mult mai comod si mai spectaculos. FOTO
Gandeste diferit. Nu e doar sloganul unui mare producator de electronice, ci si strategia Mazda.
Test drive complet cu noua Mazda3 e duminica, de la ora 10:10, la ProMotor pe Sport.ro!
In timp ce producatorii auto mizaza pe motoare mici turbo, japonezii vin cu motoare mari si aspirate iar asta e un lucru bun. Motoarele aspirate sunt mai fiabile pe termen lung si nu vei avea probleme la turbina, pentru ca nu exista una.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Mazda a lucrat ani buni la noua motorizare iar Mazda3 sta pentru prima data pe propriile picioare, fiind primul model care nu mai imparte aceeasi platforma cu Ford Focus. S-a lucrat mult la tehnologia SkyActiv, dar rezultatele se vad.
Mazda3 impresioneaza prin aspect, prin senzatia de la volan si prin consum redus. E o masina dedicata soferului cu sanse mari de a deveni un clasic in viata.
In continuare incercam sa raspundem la cateva intrebari legate de acest model.
ARATA BINE?
Da. Arata foarte bine.
Mazda3 vine cu noua linie de design a japonezilor, denumit KODO - Sulfetul miscarii. E gandit pentru a da impresia de miscare chiar si atunci cand masina sta pe loc. Prin liniile aerodinamice si forma agresiva, Mazda3 iese in evidenta si atrage priviri din toate directiile.
Intr-o perioada in care majoritatea masinilor compacte seamana intre ele, Mazda3 se remarca printr-un aspect unic, agresiv, sportiv si placut ochiului. Cu o culoare vie la exterior, Mazda3 se lupta serios cu producatorii italieni pentru orice premiu de design.
Forma aerodinamica ajuta si la consumul redus. Varianta diesel de 2.2 litri cu 150 de cai se lauda 6 l/100km in oras, o performanta excelenta, in conditiile unei accelerari sportive.
E FUN DE CONDUS?
Da, este.
Am testat motorul de 2.2 litri diesel cu 150 de cai si ne-a placut fiecare secunda. Mazda3 are proportii mari pentru un hatchback, dar cantareste aproape 1200 de kilograme, iar asta se simte.
Suspensiile sunt tari si rigide, dar orice soc este absorbit elegant de amortizoare. Volanul din piele fina raspunde instant cu usurinta la orice miscare, iar pozitia de condus este extrem de comoda pentru sofer.
Forma aerodinamica nu ofera acelasi spatiu pasagerilor din spate, dar aceasta este o problema comuna pentru hatchback-urile sportive. Sunetul produs de motorul diesel este surprinzator de silentios, dar acesta se transforma intr-un raget animalic in momentul accelerarii.
Interiorul vine cu un mix placut de plastic si crom, iar navigatia de 7 inci se manevreaza din spatele schimbatorului, dintr-o pozitie convenabila soferului. Telefonul poate fi conectat prin bluetooth, iar modelul de top vine si cu conectivitate la internet si Head Up Display.
Coatele sunt sprijinite de un burete moale iar scaunele incalzite sunt reglabile pe inaltime. Din nou, forma sportiva pune ceva probleme, de data asta in privinta vizibilitatii pe geamul din spate. Senzorii de parcare plasati atat in fata cat si in spate te ajuta insa in situatiile inguste din oras.
Portbagajul de 364 de litri nu e cel mai mare, dar ofera destul spatiu pentru tinerii de la oras - tinta principala pentru orice hatchback de top. Scaunele din spate sunt rabatabile, astfel ca Mazda3 poate deveni si o masina practica.
E ECO-NOMICA?
Da. Este.
Desi nu sunt turbo, motoarele SkyActiv vin cu consum redus atat in versiunea pe benzina, dar mai ales in versiunea diesel - capitol la care japonezii au avut probleme in trecut.
Tehnologia i-stop te ajuta in oras sa obtii un cunsum teoretic de 6 l/100 km, dar acesta poate deveni mai mare in aglomeratia urbana sau cand vrei sa simti cei 150 de cai la adevarata lor valoare. Motorul se opreste la semafor si reporneste aproape fara sa simti in momentul in care apesi pe ambreiaj.
In plus, tehnologiile Mazda se folosesc de aer si de energia obtinuta din miscare pentru a obtine o eficienta mai buna a consumului. Cutia cu sase trepte are raportul de schimbare destul de jos, iar daca urmaresti indicatiile computerului de bord, care iti spune momentul optim pentru schimbarea treptelor, obtii un consum scazut si protejezi si mediul.
Consumul scade sub 5 l/100 km in afara orasului, dar si aici conteaza daca alegi sa respecti indicatiile din bord sa decizi sa eliberezi toti cei 150 de cai.
MERITA?
Depinde.
Cu un pret de 22.500 de euro pentru dieselul testat de noi, Mazda3 e competitiva din toate punctele de vedere. E o masina diferita fata de rivalele ei pentru ca Mazda a ales o cale complet diferita atunci cand a conceput-o.
E bataie mare pe segmentul compact, dar intr-o piata plina de masini plictisitoare, Mazda se remarca inca de la prima vedere. Soferul e pus cu succes la loc de cinste, iar singura problema o reprezinta faptul ca Mazda3 nu are o istorie atat de bogata precum competitoarele ei. Dar poate ca noua Mazda3 sa isi va scrie singura propria istorie... Potential are.
Test drive complet cu noua Mazda3 e duminica, de la ora 10:10, la ProMotor pe Sport.ro!
Autor: Marian Ghita - editor www.sport.ro
[email protected]