România, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave. 6 morți pe zi, în medie

×
Codul embed a fost copiat

Trei din patru maşini de la noi sunt mai vechi de 10 ani. Vârsta parcului auto a crescut alarmant în ultimii doi ani, când s-au înscris în circulaţie peste un milion de maşini, 90% dintre ele, fiind second hand.

Aşa se face că avem acum peste 5,7 milioane de rable pe drumurile noastre, conform clasificării Ministerului Mediului. Specialiştii ne atrag atenţia că în acest an România a ajuns pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave, iar lipsa infrastructurii rutiere moderne agravează şi ea situaţia.

În 2015 aveam 6,6 milioane de maşini. Anul trecut am sărit peste 7,6 milioane. Cum arată acum parcul auto naţional? Trei sferturi, adică 5,7 milioane de autovehicule sunt mai vechi de 10 ani. Asta în condiţiile în care o maşină este acceptată în programul rabla după 8 ani de funcţionare.

Coincidenţă sau nu, avem şi o creştere spectaculoasă a numărului de accidente de circulaţie, de peste 22% în ultimii 4 ani. În aceste 31.000 de ciocniri, mor tot mai mulţi oameni.

Michael Stanciu, Asociaţia Romană a Inginerilor Consultanţi: "Sunt 2000 de morţi pe an, pe drumuri, adică 6 oameni pe zi. 648.000 euro costa o viaţă omenească. Ceea ce înseamnă 1.3 miliarde de euro pe an, ceea ce este de o dată şi jumătate mai mare decât bugetul CNAIR."

Citește și
accident motor
Motociclist, în stare gravă la spital, în urma unui accident. 4 mașini avariate
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Specialiştii susţin că această combinaţie între valul de maşini vechi venit ca un tsunami după eliminarea taxei auto, în februarie 2017, şi lipsa autostrăzilor şi a drumurilor modernizate a dus la creşterea numărului morţilor şi răniţilor pe şosele.

Iar victime devin încet încet şi toţi cei care locuiesc în oraşe. Asta pentru că în timp ce toată Europa renunţă la maşinile pe motorină, acestea ajung la noi. Creşterea e de 32%  în doar doi ani. Comisia Europeană susţine că un vehicul diesel e de 4 ori mai poluant decât unul pe benzină. E drept, au crescut şi înmatriculările de maşini electrice, dar acestea reprezintă doar 0,8% din parcul naţional.

282 de milioane de euro - atât a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Eforturile au fost anulate în doar câteva luni de eliminarea taxei auto.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Carambol pe DN71. Cinci mașini au fost avariate
Carambol pe DN71. Cinci mașini au fost avariate

Carambol pe Drumul Naţional 71, care leagă Târgovişte de Sinaia.

Motociclist, în stare gravă la spital, în urma unui accident. 4 mașini avariate
Motociclist, în stare gravă la spital, în urma unui accident. 4 mașini avariate

Un grav accident de circulație a avut loc, marţi seara, într-o intersecție din sectorul 4 al Capitalei.

Recomandări
Români plecați la muncă în UK, transformați în sclavi. O familie de infractori le lua actele și făcea avere de pe urma lor
Români plecați la muncă în UK, transformați în sclavi. O familie de infractori le lua actele și făcea avere de pe urma lor

Traficanţi români de persoane, condamnaţi în Marea Britanie. Sub paravanul unei afaceri de „leasing de personal”, aduceau muncitori din România şi îi exploatau.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.