România, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave. 6 morți pe zi, în medie


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Vineri 08 Iunie 2018 07:51
Categorie: Stiri Auto

Trei din patru maşini de la noi sunt mai vechi de 10 ani. Vârsta parcului auto a crescut alarmant în ultimii doi ani, când s-au înscris în circulaţie peste un milion de maşini, 90% dintre ele, fiind second hand.

Aşa se face că avem acum peste 5,7 milioane de rable pe drumurile noastre, conform clasificării Ministerului Mediului. Specialiştii ne atrag atenţia că în acest an România a ajuns pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave, iar lipsa infrastructurii rutiere moderne agravează şi ea situaţia.

În 2015 aveam 6,6 milioane de maşini. Anul trecut am sărit peste 7,6 milioane. Cum arată acum parcul auto naţional? Trei sferturi, adică 5,7 milioane de autovehicule sunt mai vechi de 10 ani. Asta în condiţiile în care o maşină este acceptată în programul rabla după 8 ani de funcţionare.

Coincidenţă sau nu, avem şi o creştere spectaculoasă a numărului de accidente de circulaţie, de peste 22% în ultimii 4 ani. În aceste 31.000 de ciocniri, mor tot mai mulţi oameni.

Michael Stanciu, Asociaţia Romană a Inginerilor Consultanţi: "Sunt 2000 de morţi pe an, pe drumuri, adică 6 oameni pe zi. 648.000 euro costa o viaţă omenească. Ceea ce înseamnă 1.3 miliarde de euro pe an, ceea ce este de o dată şi jumătate mai mare decât bugetul CNAIR."

Specialiştii susţin că această combinaţie între valul de maşini vechi venit ca un tsunami după eliminarea taxei auto, în februarie 2017, şi lipsa autostrăzilor şi a drumurilor modernizate a dus la creşterea numărului morţilor şi răniţilor pe şosele.

Iar victime devin încet încet şi toţi cei care locuiesc în oraşe. Asta pentru că în timp ce toată Europa renunţă la maşinile pe motorină, acestea ajung la noi. Creşterea e de 32%  în doar doi ani. Comisia Europeană susţine că un vehicul diesel e de 4 ori mai poluant decât unul pe benzină. E drept, au crescut şi înmatriculările de maşini electrice, dar acestea reprezintă doar 0,8% din parcul naţional.

282 de milioane de euro - atât a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Eforturile au fost anulate în doar câteva luni de eliminarea taxei auto.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Carambol pe DN71. Cinci mașini au fost avariate
Carambol pe DN71. Cinci mașini au fost avariate
Motociclist, în stare gravă la spital, în urma unui accident. 4 mașini avariate
Motociclist, în stare gravă la spital, în urma unui accident. 4 mașini avariate
VIDEO PROTVPLUS.RO
Salonul auto de la Frankfurt
Salonul auto de la Frankfurt 2019. Cum arată mașina al cărui motor funcționează cu hidrogen
Salonul de la Frankfurt. Cum arată și cât costă cea mai rapidă mașină Lamborghini
Moment șocant la o cursă de Formula 3. O mașină, „catapultată” la câțiva metri în aer. VIDEO
Tot mai multe camere video pe maşini. Cum pot fi folosite imaginile la proces sau CASCO
Test îngrijorător privind automobilele de lux şi SUV-urile electrice
Cum arată bijuteria pe 4 roți în valoare de 2 mil.$. Sunt doar 130 de exemplare
Termenul de utilizare a eco-voucherelor, prelungit
Termenul de utilizare a eco-voucherelor, prelungit cu două luni
Programul Rabla 2019 continuă. 20.000 de noi vouchere, disponibile de luni
Cea mai scumpă mașină din istorie. Noul model Bugatti, cumpărat cu 16.800.000 €. FOTO
Noi sancțiuni pentru șoferi. Persoanele care fac LIVE la volan rămân fără permis
Cum a fost "sărbătorit" ultimul Volkswagen Beetle produs la o fabrică din Mexic
Cum arată și cât costă Ford Puma, noul SUV fabricat la Craiova. VIDEO