Românii, din ce în ce mai interesați de mașinile electrice. Câți bani primești de la stat pentru o astfel de mașină
Și într-un an dificil, precum 2020, în România s-au înmatriculat aproape 1000 de vehicule electrice. Sunt cu o treime mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut.
Statul a suplimentat programul "Rabla Plus" cu 60 de milioane de lei și mizează pe achiziția a aproximativ 4000 de mașini de acest tip ori hibride. Lipsurile, legate nu doar de infrastructură, ci și de alegerile pe care le facem la volan, ne dau totuși înapoi.
Renault are trei modele full electrice în România: Kangoo, Tweezy și Zoe. Cel din urmă, aflat inclusiv în dotarea Poliției Locale, în Cluj-Napoca ori a agenților din sectorul 3 al Capitalei. 385 de exemplare s-au vândut în 2020.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Istvan Lorincz, director de vânzări speciale Renault: "Are cea mai mare autonomie la clasa ei. Puteţi să faceţi cu un Renault Zoe de 50 de kilowaţi undeva până în 380 de km. "
Compania Suzuki a anunțat oficial că va vinde, în România, doar vehicule hibrid. Mutări similare, chiar dacă încă fac volume cu autoturismele tradiționale, se remarcă și la Opel, Nissan ori Ford.
Mihai Strugaru, consultant vânzări FORD: "Kuga Plug În Hibrid. Preţul ar fi în jurul sumei de 36 de mii de euro prin programul Rabla Plus."
Aici, apare prima discuție. Prețul mașinilor, încă ridicat. Rabla Plus vine cu tichete de 45.000 de lei pentru achiziția unui vehicul full electric și 20.000 pentru unul hibrid.
Secretar de stat în Ministerul Mediului: "Toată suma care a fost alocată persoanelor fizice pentru aceste ecotichete a fost absolvita. Săptămâna viitoare împreună cu Ministrul Mediului vom emite un ordin de ministru pentru alocarea a încă 60 de milioane de lei pentru acest program să continue."
Al doilea punct fierbinte: din țara noastră, lipsește infrastructura care să permită tranziția lină către vehicule non-poluante. Cel mai probabil, vom face acest pas cu întârziere față de Europa. Deocamdată, doar lanțurile comerciale oferă stații de încărcare, pe drumurile de la noi.
Totuși, și marile companii țintesc sectorul verde, când înnoiesc flotele. Poșta Română a anunțat recent achiziția a 15 autovehicule electrice pentru curierat.
Partea bună este că putem visa frumos.
Iată şi varianta de top a maşinilor electrice: Modelul Tesla Y, cu o autonomie de 500 de kilometri, spun producătorii. Deocamdată este scos la vânzare doar în Statele Unite ale Americii dar va ajunge cel mai probabil şi la noi în ţară la sfârşitul anului viitor. Atunci va putea fi cumpărat la preţul de 65.000 de euro.
Rareş Vrâncean, drivetesla.ro: "Cu autonomia e în funcţie de şofer. Adică să conduci normal, dacă conduci normal această maşină, se poate face cu ea 500 de kilometri."
Partea mai puțin plăcută este că românii trebuie să accepte că au de lucru și la mentalitate: pe șosele circulă încă multe autoturisme depășite din toate punctele de vedere. Ținute în viață doar de siglă și de orgoliul celui de la volan. București este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: romani, ford, masini electrice, masini hibrid, Renault,
Dată publicare:
29-08-2020 20:13