Kit-ul care poate transforma orice Dacia Logan într-un autoturism 100% electric
Trei ingineri din Republica Moldova au creat un kit care poate transforma orice Dacia Logan într-un automobil 100% electric, potrivit piataauto.md.
Kit-ul, dezvoltat în cadrul unui proiect susţinut de Universitatea Tehnică din Moldova, poate fi instalat pe orice model Dacia Logan, astfel că orice proprietar își poate transforma mașina cu motor pe benzină sau motorină, într-una electrică.
Inginerii moldoveni Maxim Conoplin, Oleg Sargu şi Victor Damaschin au mers pe soluţii relativ simple şi practice: au ales să instaleze pe Logan un electromotor de 30 kW ( 41 CP), însă cuplul este unul simțitor mai mare și este livrat instantaneu, față de motorul termic.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Bateria aleasă a fost una de tip LiFePo4, pe bază de fosfat de fier şi litiu - una din cele mai accesibile, fiabile şi durabile baterii. ,Dezavantajul său e densitatea mai mică de stocare a electricităţii și faptul că operează ca voltaj mai mic, în cazul bateriei instalate pe Dacia Logan din Moldova fiind vorba de 72 V.
Echipa de ingineri mai menţionează că această combinaţie testată de electromotor şi baterie reprezintă varianta cu performanţă minimă acceptabilă pentru Logan, dar va exista posibilitatea de a opta pentru un electromotor mai puternic şi o baterie de capacitate mai mare.
Potrivit echipei de ingineri, montarea unui astfel de kit ar costa în jur de 7.000 de euro, însă odată cu creșterea producției va deveni mai accesibil.
În prezent, modelul Dacia Logan 100% electric a trecut cu succes testele pe un teren închis, iar calculele de consum şi capacitate arată o autonomie promiţătoare: cca 120 km în regim urban pentru.
Acum maşina e în proces de obţinere a autorizaţiilor pentru testele pe drumuri publice.