Istoria secreta a industriei de masini. Cea mai aerodinamica masina a fost construita in 1939
Schlorwagen este ceva de neinchipuit pentru vremea dintre cele doua Razboaie Mondiale. Industria auto nazista functiona la orice nivel si la capacitate maxima, de la productie pana la inventica si evolutie tehnologica.
Marii industriasi germani lucrau toti pentru scopul armatelor germane si al liderilor din acea perioada. Armamentul si infrstructura pentru o campanie indelungata erau o prioritate pentru partid si pentru producatorii nemti.
Presati sa gaseasca solutii in primul rand bune, apoi economice, inginerii din acea perioada au experimentat si au brevetat tot felul de inventii.Germania trebuia sa le si demonstreze tuturor ca este o forta mondiala la orice capitol. Iar masinile au fost intotdeauna o dovada de evolutie pentru orice producator din tara lui.
Schlorwagen este masina cu cea mai buna aerodinamica proiectata pana acum. Pe dedesubt este un model Mercedes Benz 170H. Are 7 locuri si o forma care, cel mult, reuseste sa ne sperie.
Cei care au proiectat-o au plecat de la forma picaturii de apa, considerata cea mai aerodinamica forma naturala. Masina are 3.5 metri lungime si locuri pentru 7 persoane. Ferestrele sunt aliniate perfect la nivelul carsoseriei si toate liniile sunt calculate perfect pentru o frecare cat mai mica a masinii cu aerul.
Testata in tunelul de vant, Schlorwagen a scos un coeficient de aerodinamica de 0.15 – mai mic de aproape 2 ori decat cel omologat de Toyota pentru Prius (ultima generatie are 0.25).
Masina are cele mai bune performante comparativ cu masinile de pasageri, nu cu cele de Formula 1 sau special construite ca sa sparga recordurile de viteza. Schlorwagen a fost un prototip care a ajuns in administratia Armatei Britanice in timpul celui de-Al II-lea Razboi Mondial.
Alexandru Banu, sport.ro