Primele poze oficiale cu noua Mazda MX-5 2014. Are motor de 1.8 litri, 125 de CP si costa 22.500 de euro
Aproape 1 milion de bucati s-au vandut in 25 de ani de la primul model. In 1989, Mazda lansa MX-5 (Miata in America si Roadster in Japonia).
Nimeni nu credea ca o masina cu un nume atat de codat o sa devina cel mai bine vandut vreodata cabrio cu doua locuri. A doua generatie s-a lansat 10 ani mai tarziu, atat de multumita era compania de cum merg vanzarile incat nu a considerat ca e nevoie sa schimbe mult la masina.
Joi dimineata am ajuns deja la a patra generatie. Pozele sunt oficiale, iar lansarea pe viu o sa fie la Salonul Auto de la Paris, la inceputul lui octombrie. Masina are aceeasi configuratie mecanica, motorul este in fata, iar tractiunea e pe rotile spate.
MX-5 2014 are plafon din material textil, iar producatorii au spus ca e posibil sa scoata si o varianta hardtop.
Roadsterul japonez ramane o masinuta mica, are numai 3.9 m lungime, mai putin decat generatiile trecute si chiar decat un Sandero, pentru comparatie. Mini Roadster e cam singurul concurent cu dimensiuni similiare (3.8 m lungime).
Mazda nu a spus inca nimic despre motoare, dar a avut grija sa-si promoveze din nou pachetul Skyactiv – set de modificari de aerodinamica si tehnologii care micsoreaza consumul cu max. 20% si eficientizeaza performantele (0-100 km/h, viteza maxima).
Pana acum, MX-5-urile stoc nu au avut motoare foarte puternice (max. 170CP), dar au fost mereu unele dintre cele mai echilibrate roadstere raport putere-volum. Si greutatea este distribuita egal fata-spate, 50%-50% - lucru tehnic foarte greu de obtinut.
Este cel mai bine-vandut roadster din toate timpurile pentru ca are un pret foarte bun. La noi, modelul actual pleaca de la 22.500 de euro, cel cu plafon din material textil si motor de 1.8 litri si 125 CP.
Text: Dan Alexandru Banu, www.incont.ro