Noul Volvo, lansat si creat ca sa intrerupa anii de glorie Mercedes, Audi si BMW. Masina pare de pe alta planeta
Suedezii nu au mai asteptat Salonul Auto de la Paris si i-au surprins pe nemti cu un SUV puternic si mult avansat.
XC90 este una din lansarile anului. Si cand spunem lansarile anului nu vorbim despre Ferrari, Lamborghini, prototipuri sau masini SF. Vorbim despre masini reale, care se vand cu zecile de mii de unitati, cel putin.
Volvo a venit cu modelul nou dupa 12 ani de la primul XC90. Intre timp au mai fost facelift-uri si update-uri regionale. In 2012 a aparut un concept si suedezii au anuntat lansarea de acum. Si acum cateva luni circulau deja filmulete oficiale cu interiorul si cu noi dotari-inventii pentru siguranta oamenilor din masina.
Astazi au scapat si poze pe net si date oficiale, iar XC90- a doua generatie - e 100% real. Dupa lansarea de la Paris, la inceputul lui octombrie, urmeaza primele masini in showroom-uri , in primavara. O editie speciala prevanzare va fi scosa la vanzare online, pe 3 septembrie la ora 16. 1927 de masini vor putea fi precumparate in limita acestui stoc. 1927 este anul in care a aparut Volvo.
Noul model a crescut cu 15cm, are aproape 5 metri cu totul. Si inca este mai mic decat un Audi Q7, tot cu 15 cm – atat de mare este Q7. Pentru ca este un SUV, garda la sol e importanta si e foarte mare, oscileaza intre 23.7 si 26.7cm cu suspensiile pneumatice.
Volvo a pregatit 5 motoare, 2 pe benzina (255 si 320CP), 2 diesel-uri (190 si 225CP) si o solutie hibrida (400CP). Desi au indicative diferite (T5,T6 si T8), toate motoarele sunt de 2 litri, turbo, 4 cilindri.
XC90 hibrid poate merge 40 de km numai cu motorul electric, iar consumul mediu oficial e 2.6 l / 100 km regim mixt (oras / afara).
Inauntru sunt 19 difuzoare Bowers&Wilkins, un ecran cat un iPad in bord, conexiuni pentru iOS si Android, reglaje ale scaunelor pentru toate zonele importante ale corpului.
Printre sistemele pentru protectia celor din masina sunt si noile tehnologii Run-off (in caz de rasturnare centurile se stranga utomat) si o alta care indica gradul de oboseala al soferului. Pretul de plecare in Anglia pentru un XC90 cu motor diesel este 56.000 de lire.
Text: Alexandru Banu