Salonul de la Frankfurt. Cum arată și cât costă cea mai rapidă mașină Lamborghini
Cele mai noi şi luxoase maşini din lume sunt în aceste zile la salonul auto de la Frankfurt.
Sloganul evenimentului din acest an este "Conducând mâine". Tocmai de aceea, autoturismele prezentate sunt dotate cu cele mai noi tehnologii din domeniu.
În plus, pentru prima oară, sunt expuse numai vehicule cu emisii de noxe ZERO, adică autoturisme electrice sau hibrid.
Constructorul Porsche a pornit în viteză în cursa pentru detronarea rivalilor americani de la Tesla şi a lansat prima maşină sport complet electrică. În Germania, autoturismul costă 152 de mii de euro. Potrivit companiei, până în 2025 toate maşinile sale noi vor avea motoare electrice - fie că vor fi electrice în totalitate sau hibride.
Detlev von Platen, reprezentant Porsche: "Nu am dorit să aducem doar o altă maşină electrică marca Porsche şi a fost foarte important pentru noi să aducem următorul Porsche cu o tehnologie actuală."
Italienii de la Lamborghini au mers la Frankfurt cu un model hibrid - cel mai rapid autoturism de până acum al companiei.
Stefano Domenicali, CEO Lamborghini: "Sian este o maşină specială, aş putea spune o supermaşină pentru un client special al Lamborghini. De aceea vom produce doar 63 de exemplare. 63 de exemplare. Iar vestea bună este că ele au fost deja vândute."
Preţul unui astfel de automobil, care ajunge la o sută de kilometri pe oră în 2,8 secunde, este de 2,5 milioane de euro. Un pretz care, potrivit analiştilor, reflectă planul companiilor auto din Europa de a trece la vehicule electrice - plan care a costat miliarde de euro. Banii au fost investiţi în special în tehnologia bateriilor şi a noilor fabrici.
În acest context, grupul BMW promite că până în 2023 să lanseze 25 de modele electrificate - 12 dintre ele complet electrice.
Oliver Zipse, CEO BMW Group: "Ne concentrăm pe întrebarea: Care tehnologii au cel mai mare efect pentru reducerea emisiilor globale de gaze cu efect de seră? Iar aceasta se aplică industriei automotive, dar şi altor industrii cu amprente de Co2. Iar pentru noi înseamnă să avem un efect real sau, aşa cum spunem în germană: "wirksamkeit" (n.red. eficacitate)".
Fabrica bavareză deţine recordul de vânzări la capitolul maşini electrice în Germania şi Norvegia şi îşi propune ca în următorii doi ani să livreze peste un milion de astfel de vehicule.
În competiţie intră şi Mercedes, cu modele electrice de lux.
Ola Källenius, preşedinte divizia auto Mercedes-Benz: "Luxul modern de la Mercedes înseamnă, de asemenea, lucrurile mici care fac viaţa mai uşoară şi mai relaxată. Sau pur şi simplu momentele care aduc distracţie şi fericire. În maşină şi afară."
În schimb, Volkswagen, companie implicată într-un scandal privind emisiile de noxe în anii trecuţi, a adus un model accesibil tuturor.
Ralf Brandstaetter, director Volkswagen: "Mobilitatea fără emisii noxe pentru toată lumea, acesta este obiectivul nostru pentru viitor, direcţia noastră internă, în acea direcţie ne îndreptăm afacerea. Nu este doar un simplu slogan, ci descrie atitudinea noastră."
Salonul auto de la Frankfurt îşi deschise porţile pentru publicul larg mâine şi aşteaptă vizitatori până în 22 septembrie.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!