Cat scrie in carte si cat consuma in realitate masina ta? Marcile de top fac Germania de ras

mercedes

Nemtii sunt acuzati ca modifica testele de consum.

Asociatia Transport & Enviroment ii da de gol al doilea an la rand pe producatorii de masini. Cifrele dintre consumurile din cartea masinii si cele reale nu au nici cea mai mica legatura. Mercedes e compania care vinde clientilor masinile cu cele mai mari diferente intre cifrele oficiale si cele reale.

Proprietarul de Mercedes plateste pe benzina 5.600 de euro in medie la sfarsitul duratei conventionale de exploatare a unei masini (10-12 ani).

Ultimul raport Transport & Enviroment spune ca pana in 2020 vom plati de 1.5 ori mai multi bani pe benzina decat ne asteptam - din cifrele comunicate de catre producatori.

Citește și
masina cu bomboane
Masina care s-a "ingrasat" cu 540 de kilograme de la... ciocolata. Belgienii au lipit pe un Audi TT 27.000 de bomboane
VIDEO. Scene șocante: un deținut se furișează în spatele unei tinere și își dă pantalonii jos. Ce a urmat

Cei de la T&E (Bruxelles) au tinut sa ne linisteasca si ne spun ca nu e vina noastra daca Mercedes-ul pe care ni-l luam ia prea multi litri de benzina la suta de km. E vina celor de la Mercedes, care sunt cei mai mari manipulatori la testele de consum. Dupa studii si mai multe rapoarte, cifrele Mercedes sunt imposibil de reprodus in lumea noastra. Asta pentru ca ele sunt “confectionate” in functie de interesele de vanzari.

T&E a declarat ca jumatate din cifrele bune pe care le scot producatorii la teste sunt praf in ochi.

Johannes Reifenrath, strateg pe productia Mercedes a spus ca stie de diferentele atat de mari, dar crede ca 30% din acestea vin din cauza stilului de condus al fiecarui sofer. Tot el a zis ca daca e o vina la mijloc, nu este a producatorilor pentru ca testele de consum sunt responsabilitatea Uniunii Europene, ea reglementeaza modul in care se fac.

Mercedes a declarat dupa acest raport ca o sa mearga mai departe cu imbunatatairea aerodinamicii si cu cercetarea in micsorarea consumului.

Si Mercedes nu e singurul brand german cu probleme, acuzat pe fata de blaturi la testele de consum. Din raportul T&E, doar 20% din masurile anti-consum si anti-poluare comunicate de Opel sunt eficiente.

Diferentele dintre consumurile masurate de producatori si cele reale au crescut din 2001 pana azi de la 8% la 31% la masinile private si la 41% la flote.

Tehnicile de manipulare variaza de la cele banale, asa-zise „de cartier”, pana la softuri destepte instalate din fabrica. Ele „stiu” cand masina e testata in cadru oficial si cand e condusa pe drum, de catre clientul final. Printre cele "de cartier" sunt umplerea rezervorului pe sfert in momentul testului, golirea bateriei de lichid, masini mai usoare, dezactivarea sistemului de aer conditionat etc.

Printre companiile care indreapta lucrurile sunt PSA (Peugeot-Citroen), BMW, Fiat si Toyota, in ordinea asta a rezultatelor bune. Din pacate, BMW este sin in topul manipulatorilor la testele de consum.

ConcluziaTransport & Enviroment e ca Uniunea Europeana trebuie sa faca rapid ceva ca sa-si modernizeze parametrii de test.

Text: Alexandru Banu, www.incont.ro

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Așa arată cea mai scumpă mașină din România: lovitura dată de Ion Țiriac
VIDEO Așa arată cea mai scumpă mașină din România: lovitura dată de Ion Țiriac
Citește și...
Cea mai noua conditie. Ce trebuie sa stie tinerii care vor sa-si cumpere Prima Masina
Cea mai noua conditie. Ce trebuie sa stie tinerii care vor sa-si cumpere Prima Masina

Persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani, care vor sa cumpere cu credit un autoturism prin programul "Prima Masina"...

Masina care s-a
Masina care s-a "ingrasat" cu 540 de kilograme de la... ciocolata. Belgienii au lipit pe un Audi TT 27.000 de bomboane

Belgienii i-au ajutat pe nemti sa scoata prima masina care s-a... "ingrasat" de la ciocolata.

Dacia pe care o asteptam: Sandero RS, primele propuneri de masina racing romaneasca
Dacia pe care o asteptam: Sandero RS, primele propuneri de masina racing romaneasca

Masina ar putea fi prezentata in martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Recomandări
Viktor Orban, despre inundațiile din Ungaria. „Orice ajutor este binevenit, dar să nu cerem de pomană”
Viktor Orban, despre inundațiile din Ungaria. „Orice ajutor este binevenit, dar să nu cerem de pomană”

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, că ţara mai are de trecut peste cinci zile grele de apărare împotriva inundaţiilor pentru ca apoi să poată respira uşurată, relatează MTI.

 

Scene de groază la Spitalul Pantelimon, după o bătaie ca-n vestul sălbatic. O hoardă înarmată a năvălit căutându-și rivalii
Scene de groază la Spitalul Pantelimon, după o bătaie ca-n vestul sălbatic. O hoardă înarmată a năvălit căutându-și rivalii

Confruntări violente în Pantelimon, la marginea Capitalei. Zeci de membri ai unor clanuri rivale s-au bătut cu furci și bâte pe stradă, printre oameni, fără teamă de lege. Scandalul s-a încheiat cu răniți și distrugeri.

Manevra Iranului care ar lăsa loc de negocieri diplomatice în războiul din Ucraina. Ce le lipsește rachetelor livrate Rusiei
Manevra Iranului care ar lăsa loc de negocieri diplomatice în războiul din Ucraina. Ce le lipsește rachetelor livrate Rusiei

Iranul a livrat rachete Rusiei, dar fără lansatoarele necesare, pentru a fi folosite în Ucraina, ceea ce poate însemna că încă se mai are în vedere o soluție diplomatică.