Analiza Bloomberg: Cat de probabil este de fapt un faliment al Volkswagen. Compania are 600.000 de angajati

Volkswagen

Volkswagen este o companie 'prea mare pentru a da faliment', din cauza conexiunilor politice si a rolului emblematic al grupului, de simbol al redresarii economiei Germaniei de Vest dupa Al Doilea Razboi Mondial, relateaza Bloomberg.

De asemenea, aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de munca ale VW sunt in statul german, relateaza Agerpres.

Conexiunile politice in cazul Volkswagen sunt deja stabilite. Cand Germania a privatizat producatorul auto, in 1960, landul Saxonia Inferioara, unde este sediul central al grupului auto, si-a pastrat o participatie de 20% in Volkswagen si un loc in Board-ul de supervizare. Afinitatile politice si constientizarea rolului economic fac din scandalul VW o amenintare mult prea mare pentru prosperitatea nationala ca sa poata fi tratat cu neutralitate de Guvern. in 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen in valoare de 41 de milioane de euro pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot.

Cancelarul Angela Merkel, care a crescut in timpul comunismului in Germania de Est, a avut prima sa masina - un Volkswagen Golf compact - dupa caderea Zidului Berlinului, in 1989.

'Va fi important pentru Guvernul de la Berlin sa analizeze toate scenariile si sa se astepte la ce poate fi mai rau. Printre optiunile Cabinetului se afla sprijinirea landului Saxonia Inferioara pentru a-si majora participatia detinuta la VW sau acordarea de facilitati fiscale la achizitionarea vehiculelor electrice', a apreciat Stefan Bratzel, seful departamentului de cercetare auto la Universitatea din Bergisch Gladbach, Germania.

Citește și
Volkswagen, Dieselgate
Surse din piata auto: 130.000 de masini Volkswagen din Romania au softul-problema. Verifica daca modelul tau apare in lista
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Din aceste motive, analistii considera ca Angela Merkel nu se poate distanta de scandalul emisiilor solicitand pur si simplu VW sa vina rapid cu o solutie. incercarile de delimitare sugereaza ezitarea oficialilor de a-si exercita direct influenta in companiile private, in conditiile in care amploarea scandalului este departe de a fi cunoscuta, sustin surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

'Desigur, Guvernele germane au tinut cont de interesele sectorului privat. Dar, daca analizam situatia din Franta, acolo legaturile dintre politica si afaceri sunt mult mai stranse decat in Germania', a afirmat Marcel Fratzscher, seful institutului de cercetare DIW.

In conditiile in care capitalizarea bursiera s-a redus cu aproape 35% de la inceputul scandalului, in 18 septembrie, statul ar putea interveni daca actiunile vor scadea si mai mult la Bursa de la Frankfurt.

Merkel a mai intervenit in sectorul auto in 2013, cand a relaxat normele europene privind controlul poluarii, o decizie care a fost laudata de puternica Asociatie a producatorilor germani de automobile (VDA). Cancelarul si-a justificat atunci actiunile spunand ca apara locurile de munca. Masinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, in valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari.

Cand vine vorba de Volkswagen, cancelarii germani nu intervin in deciziile companiei, desi predecesorul lui Merkel, Gerhard Schroeder, care timp de opt ani a avut un loc in Board-ul de supervizare al VW, era cunoscut sub porecla de 'cancelarul auto' din cauza legaturilor sale stranse cu industria auto.

Actualul ministrul de Externe, Frank Walter Steinmeier, l-a urmat pe Schroeder la Berlin, dupa ce l-a ajutat la conducerea landului Saxonia Inferioara. Sigmar Gabriel, care i-a succedat lui Schroeder ca premier al landului Saxonia Inferioara si membru al Board-ului VW, este acum vice-cancelar si ministru al Economiei. si alti oficiali apropiati de Gerhard Schroeder au obtinut pozitii la Berlin.

Grupul auto german Volkswagen este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
RAR a blocat vanzarea masinilor Volkswagen cu Euro 5. Statul roman se pregateste sa dea in judecata producatorul auto
RAR a blocat vanzarea masinilor Volkswagen cu Euro 5. Statul roman se pregateste sa dea in judecata producatorul auto

In Romania sunt in total 105 mii de masini produse de grupul Volkswagen care pacalesc testele de poluare. Cifra este finala, anunta RAR, dupa ce a primit toate datele de la producator.

Surse din piata auto: 130.000 de masini Volkswagen din Romania au softul-problema. Verifica daca modelul tau apare in lista
Surse din piata auto: 130.000 de masini Volkswagen din Romania au softul-problema. Verifica daca modelul tau apare in lista

In Romania au fost inmatriculate aproximativ 130 de mii de masini Volkswagen, echipate cu softul care pacaleste testul de poluare, potrivit unor surse din piata auto.

Planul Volkswagen pentru criza
Planul Volkswagen pentru criza "Dieselgate". Ce ii asteapta pe clientii care detin masini cu probleme

Grupul german Volkswagen a anuntat un plan european pentru rezolvarea crizei numite in presa Dieselgate.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina
Donald Trump promite o ”armată puternică” a SUA şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina

Preşedintele ales al SUA, Donald Trump, a promis joi o "armată puternică" şi sfârşitul războaielor din Orientul Mijlociu şi Ucraina.

Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025
Războiul din Ucraina îi aduce lui Putin noi probleme. ISW: Rusia se va confrunta cu provocări semnificative în 2025

Analiștii Institutului pentru Studiul Războiului (ISW) au indicat că economia Rusiei urmează să se confrunte, cel mai probabil, cu provocări semnificative din cauza războiului din Ucraina și a sancțiunilor occidentale.