Planul Volkswagen pentru criza "Dieselgate". Ce ii asteapta pe clientii care detin masini cu probleme
Grupul german Volkswagen a anuntat un plan european pentru rezolvarea crizei numite in presa Dieselgate.
Mai exact, soferii care au cumparat o masina a producatorului Volkswagen vor fi anuntati in scurt timp ca masinile lor urmeaza sa fie chemate in service-uri.
Clientii afectati urmeaza sa fie informati despre corectarea caracteristicilor privind emisiile in 'viitorul apropiat', subliniaza compania, care precizeaza, totodata, ca vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile in prezent pe piata nu intra in categoria celor care urmeaza sa fie verificate, potrivit Agerpres.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Clientii care detin astfel de autovehicule vor fi tinuti la curent in saptamanile si lunile urmatoare, iar toate marcile afectate ale grupului urmeaza sa infiinteze website-uri nationale in acest sens.
'O evaluare interna realizata vineri a stabilit ca este necesara o procedura de service pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars dintr-un total de unsprezece milioane de vehicule ale Grupului din toata lumea. Aceste vehicule de anumite modele si ani de fabricatie (cum ar fi a sasea generatie a Volkswagen Golf, a saptea generatie a Volkswagen Passat sau prima generatie a Volkswagen Tiguan) sunt echipate cu motoare diesel tip EA 189', se arata in comunicatul Grupului german.
In alta ordine de idei, constructorul auto mentioneaza ca toate vehiculele sigure din punct de vedere tehnic si conforme cu reglementarile tehnice.
Grupul auto german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen.
Pana in acest moment, Spania, Elvetia, Italia, Olanda si Belgia au anuntat ca retrag de pe piata masinile Volkwagen cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, in timp ce procurorii din Suedia iau in considerare deschiderea unei investigatii legate de un potential caz de coruptie.
Constructorul auto ceh Skoda, divizie a grupului Volkswagen, a anuntat, luni, ca 1,2 milioane dintre vehiculele sale au fost echipate cu un soft care permite falsificarea testelor antipoluare, in timp ce aproximativ 1,42 milioane de vehicule Audi dotate cu motoare care indeplinesc standardele de emisie EU5 sunt afectate in Europa Occidentala, 577.000 in Germania si aproape 13.000 in SUA.
In acelasi context, compania germana a anuntat, marti, ca intentioneaza sa repare pana la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analisti la peste 6,5 miliarde de dolari.
Impactul scandalului Volkswagen in Romania
Cehia si Ungaria vor fi, probabil, cele mai afectate economii din Europa Centrala si de Est de pe urma scandalului falsificarii testelor de poluare de catre constructorul german Volkswagen AG, in timp ce impactul asupra Poloniei si Romaniei va fi mult mai mic, sustin analistii de la Bank of America Corp., transmite Bloomberg.
In cel mai pesimist scenariu, recunoasterea de catre Volkswagen a faptului ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea anula intre 1 si 1,5 puncte procentuale din cresterea economica a Cehiei si Ungariei, sustin analistii de la Bank of America Corp. Intr-un raport trimis miercuri clientilor. in schimb, impactul asupra cresterii economice a Poloniei si Romaniei va fi mai mic de 0,5 puncte procentuale.
'Importanta industriei auto precum si legaturile puternice cu producatorii germani pun Europa Centrala si de Est intr-o pozitie extrem de vulnerabila la criza Volkswagen. Este posibil ca Cehia si Ungaria sa fie cele mai afectate' sustin analistii de la Bank of America.
Exporturile de bunuri, printre care si autoturisme si piese auto, spre Germania si alte state din zona euro au ajutat la revenirea economiilor din Europa Centrala si de Est. Insa scandalul de la Volkswagen, care produce motoare in Ungaria si detine Skoda Auto AS, cel mai mare constructor auto din Cehia, risca sa afecteze vanzarile globale ale grupului.
Marti, ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, a anuntat ca aproximativ doua milioane din cele 11 milioane de motoare diesel implicate in scandalul de la Volkswagen au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei. Mihaly Varga a mai spus ca Guvernul de la Budapesta poarta discutii cu Audi pentru a evalua impactul potential asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen. 'Sunt sigur ca acesta va afecta industria producatoare de masini din Ungaria dar sper ca efectul va fi mai mic decat preconizeaza cele mai pesimiste scenarii', a subliniat Varga. Anterior, acesta estima ca avansul economiei ungare ar putea fi amputat cu 0,3 pana la 0,6% daca vanzarile europene de autoturisme vor scadea din cauza scandalului Volkswagen.