Secțiune „lipsă” pe Autostrada Transilvania. De ce bat pasul pe loc lucrările acolo

×
Codul embed a fost copiat

Situaţie îngrijorătoare pe şantierul Autostrăzii Transilvania, între localităţile Chețani şi Câmpia Turzii.

Practic, vorbim de o secţiune "lipsă" în lungime de 15 kilometri, care vin în continuarea celor 18 kilometri daţi în folosinţă luna trecută.
Construcţia bate pasul pe loc, iar firmele sub-contractante sunt pe cale să plece de pe şantier, pentru că nu au fost plătite, şi nici nu au fost aprovizionate cu materiale.

Semnalul de alarmă a fost tras de reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Lucrările autostrăzii Transilvania, în judeţul Mureş, intre nodul Cheţani şi Câmpia Turzii, par să bată pasul pe loc. Nodul rutier a fost deschis cu mare fast în urmă cu o lună, însă de atunci doar o parte dintre subcontractanți mai lucrează, pentru că nu au fost plătiţi.

Vremea este prielnică pentru lucrări, spun specialiştii, însă dacă nu vor veni bani din partea antreprenorului, aceste lucrări riscî să sufere degradări.

Citește și
Iohannis
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă: "Mie trebuie să-mi promiteți ceva"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Antreprenor general, adică societatea care a semnat contractul de construire a acestui lot, este firma românească Straco, aflată deja în insolvență. Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura atrag atenţia că, în curând, nu va mai putea asigura nici materialele necesare.

Mocan Emil Florin, primar Cheţani. „După inaugurarea nodului s-a mai lucrat o lună, dar în momentul de faţă nu se mai lucrează nici la autostradă şi nici la structurile celor trei poduri care traversează comuna noastră".

Mai sunt de construit doar 15 kilometri până la Câmpia Turzii, din care jumătate pe teritoriul comunei Cheţani.

Mocan Emil Florin:Sunt cam 8 kilometri, cu două traversări pe E60, se stagnează de doi ani de zile nu se face nimica. Eu zic că dacă firma va rămâne această autostradă nu se va termina în următorii zece ani".

În ultimii 4 ani s-a tot lucrat, dar în reprize. S-au montat chiar şi grinzi de beton pe pasajul peste DN15, însă duc spre ...nicăieri.

"De doi ani, de doi ani au pus, şi a rămas aşa pe coada de peşte" (...) „Muncă mai este, ei au făcut-o în grabă să se deschidă la termen" (...) „Le-o stricat oamenilor pământurile, sunt firme fantomă, angajează… şi la un vecin soţia e femeie de servici, nu i-a dat bani, acum e în şomaj" (...) „O dat drumul de la Târgu Mureş până la Cheţani, mai continua spre Câmpia Turzii" spun câțiva localnici.

Totuşi, părerile sunt împărţite.

Muncitor:Nu ştiu ce va fi, în funcţie de cum e timpul, cum o dat drumul pe nodul ăsta, e benefic, după câte am înţeles până la anul în iunie ar trebui să dea drumul".

Localnic: „Noi suntem mulţumiţi că o face, mai târziu sau mai repede. Lucrările se pot întrerupe, se pot opri în funcţie de vreme dar şi de banii de la guvern".

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura cer companiei naţionale de drumuri să mobilizeze antreprenorul, dar şi să introducă posibilitatea plăţii directe a subcontractorilor, care duc greul şantierului. Pentru porţiunea dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, constructorul a primit un nou termen, să termine cei 15 kilometri până în vara anului viitor.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
S-a semnat contractul pentru tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti-Zimbor din autostrada Transilvania
S-a semnat contractul pentru tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti-Zimbor din autostrada Transilvania

Contractul pentru proiectarea şi execuţia a 31 de kilometri pe sectoarele dintre Nădăşelu - Mihăieşti - Zimbor din autostrada Transilvania a fost semnat, marţi, la Cluj-Napoca.

Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă:
Iohannis, la deschiderea unui nou tronson de 18 km de autostradă: "Mie trebuie să-mi promiteți ceva"

Dintre cei 438 de km, cât ar trebui să aibă autostrada Transilvania, autorităţile au mai dat 18 în folosinţă. Este un tronson a cărui construcţie a început acum patru ani şi a costat peste 400 de milioane de lei.

Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş
Primii kilometri de autostradă din 2020. Traficul, deschis pe secțiunea Biharia - Borş

Încă un petic din Autostrada Transilvania, începută acum 16 ani, a fost inaugurat vineri. Este vorba despre o bucată de 5,3 kilometri, care începe la granița cu țara vecină, Ungaria și se termină pe un alt șantier al autostrăzii.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.