Viaductul Tălmăcel de pe autostrada Sibiu-Pitești este unic în România datorită tehnologiei folosite. Când va fi gata

×
Codul embed a fost copiat

Unul dintre cele mai impunătoare viaducte din România se construieşte pe autostrada Sibiu-Pitești.

Cum zona este cu văi adânci şi accesul dificil, o tehnică specială de ridicare a acestei construcţii uriaşe este folosită pentru prima dată la noi în ţară.

Lucrarea ar urma să fie gata cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract. Totul este realizat de o firmă austriacă, în parteneriat cu specialişti români.

Viaductul de la Tălmăcel este unic în România în primul rând datorită tehnologiei folosite - "balanţa echilibrată". Cu alte cuvinte, constucția porneşte de pe piciorul podului şi se toarnă simetric beton. A doua noutate constă în faptul că grinzile din capete sunt turnate la fața locului, în cofraje susținute de un ansamblu impresionant de schele metalice.

Alexandru Bogdan, șef şantier: “Combinaţia aceasta nu a mai fost folosită pe un alt pod în România şi reprezintă o încercare tehnică destul de importantă. Metodă este foarte folosită pentru văile adânci unde accesul este dificil/dealurile din jurul nostru sunt foarte afectate de apă/foarte predispuse la alunecări de teren.”

Citește și
Cât a ajuns să coste un sejur la Poiana Brașov, cu petrecerea de Revelion „cu artiști celebri”. De Crăciun e puțin mai ieftin
Cât a ajuns să coste un sejur la Poiana Brașov, cu petrecerea de Revelion „cu artiști celebri”. De Crăciun e puțin mai ieftin

Vlad Oţet – reprezentant antreprenor: “Spectaculoasă este şi înălţimea acestui viaduct, având 30 de metri înălţime. Până la urmă va arăta foarte bine, când se va circula pe drumul comunal şi se va putea viziona acest viaduct din partea de jos”.

Lucrările sunt de o complexitate deosebită şi sunt realizate cu specialişti români şi austrieci, inclusiv experţi în structurile de rezistenţă şi seismologie.

Ca să reuşească să finalizeze lucrarea impunătoare, pe şantier se munceşte în trei schimburi, chiar şi cu 160 de oameni. S-au folosit 7 macarele ce pot ridica până la 160 de tone.

Robert Alexandru Cristea, șef şantier: “Suntem într-o depresiune unde vânturile sunt foarte puternice. Macarelele turn au senzori şi orice macara turn se opreşte. Pentru întreg viaductul se folosesc 40.000 de metri cubi de beton. Aproximativ 8000 de tone de fier şi aproximativ 60 de kilometri de toroane care se folosec la tensionarea podului."

Constructorii vor să finalizeze partea de viaduct către Piteşti până la finalul anului, iar întregul viaduct să fie gata până anul viitor, cu un an mai repede decât este prevăzut în contract.

Aceasta este una dintre ele cele mai complexe lucrări de infrastructură după podul suspendat peste Dunăre, dintre Brăila şi Tulcea.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cât a ajuns să coste un sejur la Poiana Brașov, cu petrecerea de Revelion „cu artiști celebri”. De Crăciun e puțin mai ieftin
Cât a ajuns să coste un sejur la Poiana Brașov, cu petrecerea de Revelion „cu artiști celebri”. De Crăciun e puțin mai ieftin

Dacă până acum stațiunile de la munte au fost mai mult goale, de sărbători gradul de ocupare se anunță de cel puțin 80% în Poiana Brașov și pe Valea Prahovei.

Primăriile din țară care fac economii consistente cu panourile fotovoltaice. Sute de mii de euro economisiți
Primăriile din țară care fac economii consistente cu panourile fotovoltaice. Sute de mii de euro economisiți

Tot mai multe orașe din țară se pregătesc să folosească energia solară pentru nevoile comunității. Parcurile fotovoltaice ale primăriilor sunt o investiție consistentă, dar asigură ulterior energie gratuită pentru iluminatul stradal și clădirile publice.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.