Viaductul Tălmăcel de pe autostrada Sibiu-Pitești este unic în România datorită tehnologiei folosite. Când va fi gata
Unul dintre cele mai impunătoare viaducte din România se construieşte pe autostrada Sibiu-Pitești.
Cum zona este cu văi adânci şi accesul dificil, o tehnică specială de ridicare a acestei construcţii uriaşe este folosită pentru prima dată la noi în ţară.
Lucrarea ar urma să fie gata cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract. Totul este realizat de o firmă austriacă, în parteneriat cu specialişti români.
Viaductul de la Tălmăcel este unic în România în primul rând datorită tehnologiei folosite - "balanţa echilibrată". Cu alte cuvinte, constucția porneşte de pe piciorul podului şi se toarnă simetric beton. A doua noutate constă în faptul că grinzile din capete sunt turnate la fața locului, în cofraje susținute de un ansamblu impresionant de schele metalice.
Alexandru Bogdan, șef şantier: “Combinaţia aceasta nu a mai fost folosită pe un alt pod în România şi reprezintă o încercare tehnică destul de importantă. Metodă este foarte folosită pentru văile adânci unde accesul este dificil/dealurile din jurul nostru sunt foarte afectate de apă/foarte predispuse la alunecări de teren.”
Vlad Oţet – reprezentant antreprenor: “Spectaculoasă este şi înălţimea acestui viaduct, având 30 de metri înălţime. Până la urmă va arăta foarte bine, când se va circula pe drumul comunal şi se va putea viziona acest viaduct din partea de jos”.
Lucrările sunt de o complexitate deosebită şi sunt realizate cu specialişti români şi austrieci, inclusiv experţi în structurile de rezistenţă şi seismologie.
Ca să reuşească să finalizeze lucrarea impunătoare, pe şantier se munceşte în trei schimburi, chiar şi cu 160 de oameni. S-au folosit 7 macarele ce pot ridica până la 160 de tone.
Robert Alexandru Cristea, șef şantier: “Suntem într-o depresiune unde vânturile sunt foarte puternice. Macarelele turn au senzori şi orice macara turn se opreşte. Pentru întreg viaductul se folosesc 40.000 de metri cubi de beton. Aproximativ 8000 de tone de fier şi aproximativ 60 de kilometri de toroane care se folosec la tensionarea podului."
Constructorii vor să finalizeze partea de viaduct către Piteşti până la finalul anului, iar întregul viaduct să fie gata până anul viitor, cu un an mai repede decât este prevăzut în contract.
Aceasta este una dintre ele cele mai complexe lucrări de infrastructură după podul suspendat peste Dunăre, dintre Brăila şi Tulcea.