Cine raspunde pentru accidentul din Rahova? Deocamdata, macazul. Ce spun anchetatorii
Defectiune tehnica sau eroare umana. Acestea sunt ipotezele de lucru in cazul tramvaielor care s-au ciocnit ieri in Bucuresti, lasand in urma 18 raniti.
In timp ce reprezentantii RATB inclina spre a doua varianta si acuza vatmanii de neglijenta, anchetatorii sunt aproape siguri ca au de-a face cu un sistem prost intretinut. Este cu atat mai ingrijorator, cu cat banuiala lor este confirmata si de un vatman, care recunoaste ca sistemele nu functioneaza asa cum ar trebui.
Pana in acest moment, vinovat de producerea accidentului este macazul care s-a schimbat in timp ce tramvaiul care venea dinspre Piata Unirii si se retragea la depou a trecut de el cu primele 2 osii. Ce nu s-a putut stabili inca este cine sau ce l-a declansat.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Totul a inceput de la un panou care a dat comanda macazului sa se schimbe fara ca nimeni sa il actioneze. Toate aceste lucruri dovedesc o lipsa crasa de intretinere a sistemului electric.
Asadar, am putea vorbi despre o defectiune tehnica, fapt confirmat si de un vatman. Reprezentantii RATB spun insa ca au investit in infrastructura si ca nu tehnica e de vina, ci omul.
Si asta pentru ca macazul este schimbat in momentul in care tramvaiul atinge o patina instalata pe cablurile de curent. Cand ajunge in dreptul acesteia, vatmanul actioneaza un buton care transmite un impuls electric. Acesta declanseaza in panoul de comanda sistemul care schimba macazul.
Experimentul judiciar pe care politistii si procurorii l-au facut aseara imediat ce au terminat cercetarea la fata locului elimina in proportie de peste 90% varianta unei erori umane.
Specialistii sunt de parere ca accidentul putea fi evitat sau minimalizat daca vatmanul din tramvaiul care s-a rupt s-ar fi uitat in oglinzile retrovizoare. Ar fi vazut astfel ca vagonul a luat-o in alta directie si ar fi putut frana, evitand astfel ruperea trenului. 18 persoane au fost ranite in acest accident.