Un pod din apropierea Capitalei s-a fisurat la nici trei ani de când a fost reparat. Concluzia celor de la Transporturi
Un pod din apropierea Capitalei s-a fisurat la nici trei ani de când a fost reparat și dat în folosință, în prezența oficialităților de la București.
Probleme sunt de când a fost construit, adică din anii '80, spun cei de la Transporturi. Acum, au apărut crăpături în pilonii de susținere, iar traficul a fost restricționat.
Podul de la Adunații Copăceni din Județul Giurgiu trece peste râul Argeș. Are 250 de metri și a fost construit pe vremea lui Nicolae Ceaușescu. Ultimele reparații făcute acum trei ani, au costat aproape zece milioane de lei. Când a fost redat circulației, au fost de față fostul premier, Ludovic Orban, și Lucian Bode, pe atunci Ministrul Transporturilor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Lucian Bode, fostul ministru al Transporturilor: „Astăzi, iată, reușim să recepționăm acest obiectiv. Am schimbat total modul de lucru în cele douăsprezece luni de guvernare, în ceea ce privește monitorizarea proiectelor, care se face în mod activ, în teren, așa cum s-a întâmplat și aici”.
Și, totuși, după trei ani, podul nu are făcută recepția și au apărut problemele. Pilonii de susținere au deja fisuri vizibile. Cu toate acestea, pe acest pod trec zilnic zeci, poate sute, de camioane cu marfă, care merg spre Bulgaria, Turcia sau Grecia.
Podul a fost executat prost, este concluzia celor de la Transporturi. O expertiză tehnică făcută anul trecut, confirmă teoria. Podul are o deformare, numită de specialiști săgeată inversă, adică este lăsat 20 de centimetri. Problema ar fi fost agravată de parapeții grei de beton.
Parapeții de beton au despărțit, până nu demult, sensurile de mers. Au fost luați și lăsați pe marginea drumului, iar în locul lor au fost puși unii de plastic.
Reprezentanții Companiei de Drumuri spun că parapeții nu au fost montați pe pod pentru că sunt neconformi.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Posibil să fie parapet care a fost respins, adică în momentul în care vii și pui în operă niște materiale, trebuie să corespundă normativelor. Dacă constructorul a adus parapet care nu corespundea normativului, nu l-am acceptat. Care au fost buni, au fost puși, care n-au fost buni, n-au fost puși, dovadă că sunt depozitați aici”.
O altă experiză tehnică urmează acum să stabilească și ce măsuri vor fi luate. Firma care a executat lucrările, trebuie să prezinte un plan.