Urmează o vară grea pentru călătorii CFR. Cum arată trenurile care circulă în țară
Cei care şi-au planificat o vacanţă cu trenul în această vară trebuie să se pregătească pentru experienţe neplăcute. Bugetul CFR Călători, pe 2019, propune prea puţini bani pentru investiţii şi reparaţii, atrag atenţia sindicaliştii.
În timp ce vagoanele defecte se degradează în depouri, pasagerii se plâng deja de condiţiile de călătorie. Pe de altă parte, conducerea Companiei este optimistă şi promite creşterea numărului de trenuri, dar fără să precizeze cu cât. Iar de trenuri noi nici nu poate fi vorba.
Trenul care merge din Bucureşti la Videle este într-o stare jalnică, se plâng cei care fac naveta pe această rută. Chiar şi aşa, puţini dintre ei găsesc loc pe scaun.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nici călătorii din Cluj nu sunt mulţumiţi de condiţii. Au şi de ce. Trenul care circulă pe ruta Cluj - Teiuş este plin de rugină, are geamuri sparte sau blocate, iar toaletele sunt murdare.
Bărbat: "Alea-s condiţiile proaste. Îs vechi, nu îi igienă, nu-şi dau interesul."
Bărbat: "Dezastru, mai merg puţin şi cădem din ele. Mizerie, rupt, geamuri sparte, scaune rupte, mizerie la toaletă tot ce vreţi."
Dăm o fugă şi la Timişoara.
Călător: "Naşpa, urât de tot. Restul scârţâie, nu merge, stai. E şi mizerie, e şi de toate"
Femeie: "Lipsa de igienă, lipsa de curăţenie. Mie mi s-a părut că la ce am lăsat România acum 13 ani şi la ce am găsit, că merge în urmă. nu înainte".
Din păcate, vagoanele care nu mai pot fi folosite sunt abandonate în depouri.
În depoul din Timişoara sunt trase pe linie moartă zeci de vagoane pentru că nu exista suficienţi bani pentru reparaţii.
Toate acestea se întâmplă într-un moment în care călătorii se plâng că este foarte mare aglomeraţia din trenuri.
Potrivit sindicaliştilor, în acest moment, CFR Călători are 800 de vagoane, dar ar avea nevoie de 1300 ca să facă faţă numărului mare de călători. Din păcate, materialul rulant este într-o stare jalnică. Foarte mult dintre el a ajuns la cimitirul de vagoane şi după cum se poate vedea, nu va mai putea fi reparat niciodată.
Bugetul pe 2019 a CFR Călători, pus abia acum în dezbatere publică, prevede 90 de milioane de euro pierderi şi fonduri prea puţine pentru reparaţii de vagoane şi locomotive, spun sindicaliştii.
Maximo Rodrigo, reprezentantul sindicatului CFR: "Se dau mai puţini bani pentru reparaţii, după ce am văzut în buget 350 de milioane bani alocaţi pentru reparaţii vagoane şi locomotive. După un calcul trebuiau 1.8 miliarde."
Într-un răspuns transmis ştirilor PRO TV de CFR Călători, reprezentanţii companiei se arată optimişti şi anunţă creşterea numărului de trenuri, dar şi creşterea vânzărilor. Nu precizează însă cum vor fi obţinute toate acestea fără bani, spun sindicaliştii.
Răspunsul CFR Călători:
În anul în care se fac investiții pentru relansarea afacerii, nu se poate face profit. CFR Călători în anul 2019:
- va crește volumul de trenuri;
- va majoră parcul de material rulant în circulație și implicit gradul de siguranță, securitate și confort;
- va majora veniturile provenite din vânzări cu 5%
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!