Pro TV continuă să rămână prima alegere pentru românii care caută informații, dar și cea mai credibilă sursă de știri
La fel ca și în anii trecuți, Pro TV continuă să fie cel mai utilizat și cel mai de încredere brand din România, atât pentru consumul de știri offline, cât și pentru cel online.
Astfel, Știrile PRO TV reprezintă prima alegere pentru românii care caută informații, dar și cea mai credibilă sursă de știri, după cum arată un nou studiu realizat de Institutul Reuters al Universității din Oxford.
Digital News Report este cel mai mare studiu din lume despre consumul de media si urmărește modul în care oamenii de pe tot globul se informează.
”Liderii brandurilor din mass-media comerciale, offline și online, au rămas practic la fel. ProTV este cel mai utilizat și cel mai de încredere brand din România, pentru consumul de știri offline și online. Acesta este deținut de CME și operează în șase țări din regiune. Următorul brand media, în ceea ce privește utilizarea offline, este Antena 1, un post de televiziune generalist deținut de români, urmat de Digi24, un canal TV de știri 24 de ore din 24, cu poziții de lider atât offline, cât și online, de asemenea deținut de români” - notează autorii studiului..
”Utilizatorii români de știri, la fel ca și cei intervievați din țările vecine, au citat deseori știrile despre războiul din Ucraina ca fiind unul dintre factorii care îi determină să evite știrile. Cu toate acestea, având războiul din Ucraina la granițele lor, toate redacțiile de știri și toți jurnaliștii au un angajament declarat public de a acoperi bine acest subiect și, în special, de a verifica și identifica știrile false. Cu toate acestea, de mai multe ori, unele persoane intervievate au fost rugate să comenteze clipuri din jocuri video, prezentate ca fiind scene reale de război. Este posibil ca aceste greșeli să fi erodat și mai mult încrederea în știri, în general.” - se mai arată în raportul Reuters pe 2023.
În România, studiul a fost făcut prin intermediul unui chestionar online, distribuit în perioada ianuarie-februarie 2023, pe un eșantion de 2107 persoane.
Pentru prima dată, acest eșantion este reprezentativ pentru audiențele digitale din România nu numai din punctul de vedere al vârstei, al genului și al regiunii, ci și din punctul de vedere al nivelului de educație.
Ediția a 12-a a studiului Digital News Report prezintă rezultatele unei investigații sociologice pe 46 de piețe de media, inclusiv România.
PRO TV și VOYO sunt branduri deținute de CME, care operează în șase țări din regiune.
În România, VOYO este o platformă cu conținut video, tip SVOD, unde pot fi vizionate toate canalele deținute de PRO TV SRL (PRO TV, Acasă TV, PRO TV Internațional, PRO Arena, PRO Cinema, Acasă Gold, PRO TV News), emisiuni exclusiv digitale, filme, seriale, sezoane integrale ale emisiunilor PRO TV și competiții sportive.
Platforma a fost înființată la 1 august 2011, fiind prima platformă de tip SVOD și TVOD (conținut pe baza de achiziție) din România.
Din toamna anului 2020, emisiunile înregistrate și serialele difuzate pe PRO TV au început să fie publicate cu o zi înainte pe VOYO.
VOYO este un brand internațional disponibil cu versiuni locale în România, Cehia, Slovacia, Bulgaria și Slovenia, operat de compania CME, parte a grupului PPF.