ŞTIRILEPROTV.RO conduc topul brandurilor online. Românii au tot mai multă încredere în media

16-06-2020 19:42


Încrederea românilor în presă a crescut față de anul trecut, potrivit celui mai recent studiu de media, realizat de ''Reuters Institute'' în 40 de țări din întreaga lume.

Principalele surse de informații, rămân televiziunea și mediul online, însă ambele sunt în scădere. Același raport arată că oamenii sunt tot mai îngrijorați de dezinformarea de pe internet și consideră că principala sursă sunt politicienii locali. 

Evoluția principalelor surse de informare la români este în ușoară scădere, dar există o tendință din ce în ce mai clară: mediul online începe să se detașeze de toate celelalte. Televiziunea rămâne însă a doua cea mai căutată sursă de informații.

Tinerii se informează pe internet

 

Cei sub 45 de ani preferă mediul online, în vreme ce persoanele peste 45 de ani își iau știrile din presa traditională adică televizor, radio și ziare. Peste 60% dintre tinerii între 18 și 24 de ani își iau informația din online.

De altfel, unul din trei tineri, cu vârstă intre 18 și 24 de ani, se informează din social media. De cealaltă parte, procentul este net superior în cazul celor de peste 35 de ani care află știrile de la TV. Practic 69% dintre ei, adică doi din trei, se informează de la televizor.

Pentru că tot mai mulți se informează de pe rețelele sociale, studiul ne arată și un top al acestor platforme în care observam că Facebook conduce detașat și rămâne principala sursă de informații, urmată de Youtube și Whatsapp.

Informația falsă, o îngrijorare pentru 58% din români

Ce-i îngrijorează însă foarte tare pe oameni este informația falsă care circulă pe internet. 58% dintre români cred că asta este o problema.

Pornind de la această îngrijorare, studiul a identificat în țările analizate și care sunt sursele de informații false. 40% dintre respondentii din toată lumea spun că politicienii sunt principalii furnizorii de știri false iar acest procent este mult mai mare în România, de 54%.

Chiar și în aceste condiții, încrederea în presa din România a crescut ușor, potrivit acestui sondaj, și este în aceeași tendință cu majoritatea celor 40 de țări analizate. România este la jumătatea acestui clasament cu un procent de 38% dintre intervievați care spun că au încredere în mass-media.

PRO TV, cel mai puternic brand media

Cel mai puternic brand media în Romania rămâne PRO TV, iar pentru asta vă mulțumim. Postul nostru este în continuare lider absolut cu unul din doi oameni care a declarat că s-a uitat de mai mult de ori ori la PRO TV în săptămâna de dinaintea intervievării pentru acest sondaj. La capitolul încredere, proporția este și mai mare, cu 76% dintre respondenti care au spus că au încredere în PRO TV.

Și în mediul online, stirileprotv.ro s-au bucurat de încrederea celor mai multor repondenti și se afla în fruntea topului.

Sondajul în Romania a fost făcut de Reuters Institute de la Universitatea Oxford în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării București, în ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, public cu acces mai mare la tehnologie și mai bogat. Marja de eroare este de plus sau minus 2,18%.

VIDEO PROTVPLUS.RO