Șoselele României vor fi împânzite de radare. Amenda o vei primi direct acasă

×
Codul embed a fost copiat

În încercarea de a-i potoli pe vitezomanii de pe autostrăzi, autorităţile române vor să reactiveze radarele fixe.

Acestea aparţin Companiei Naţionale de Drumuri şi nu sunt folosite de mai bine de 10 ani pentru că, nu sunt omologate dar şi pentru că din legislaţie lipseşte termenul „viteza medie”.

Cu alte cuvinte, şoferii care vor depăşi viteza medie între două puncte de pe şosea vor fi amendaţi, de poliţie şi vor primi amenda acasă, în plic.

Radarele fixe ale CNAIR sunt instalate deja pe autostrăzile din România care au fost construite după 2010. Pe cei aproape 1000 de kilometri de şosea de viteză sunt mai bine de 20 de astfel de sisteme. Acum, sunt folosite doar pentru supraveghere.

De pildă, între Bucureşti şi Ploieşti sunt încă din 2012, de când s-a deschis autostrada.

Citește și
Antonov AN-28
Un avion Antonov AN-28, cu 17 persoane la bord, a dispărut de pe radare și a aterizat forțat
„Suntem niște animale sălbatice”. Cum arată „iadul drogurilor” din San Francisco, unde trăiesc 8.000 de dependenți fără adăpost

Potrivit CNAIR, radarele fixe sunt diferite de camerele de rovinietă şi fixează viteza medie a autoturismului.

Vitalie Cojocari, corespondent PROTV: „Radarul face întâi o poză maşinii când roțile din față ajung la primul senzor din asfalt. Apoi face a doua poză când maşina parcurge 2.5 metri, iar roțile din fața ajung la următorul senzor din asfalt. Sistemul calculează viteza medie între cele două puncte. Dacă depăşeşte viteza legală, amenda îi va fi trimisă proprietarului acasă, în plic."

Problema este ca în acest moment în legislaţia românească nu există definit clar termenul de viteza medie, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Aceste radare fixe nu sunt nici omologate. Aşa că nu sunteţi amendaţi când treceţi pe sub ele, chiar dacă depăşiţi viteza maximă admisă.

Ca să rezolve problemele de legalitate, a fost creat un grup de lucru comun la Ministerul Afacerilor Interne şi Compania Naţională pentru Infrastructura Rutieră.

Scopul grupului este să dezvolte şi să extindă aceste sisteme automate la nivel naţional.

Deocamdată, MAI şi CNAIR nu au anunţat un termen de finalizare până la care radarele fix vor deveni active.

Motivul pentru care autorităţile vor să folosească radarele fixe ale CNAIR îl reprezintă numărul mare de accidente mortale.

Decese în accidente rutiere:

2019 – 894 morţi
2020 – 812 morţi
2021 – 932 morţi)

Un document al poliţiei rutiere arată că anual aproape 1000 de oameni mor pe şoselele din România.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Kylian Mbappe, vizat de o anchetă pentru viol și agresiune sexuală după ”escapada” din Suedia!
NEWS ALERT Kylian Mbappe, vizat de o anchetă pentru viol și agresiune sexuală după ”escapada” din Suedia!
Citește și...
Razie printre șoferi, după valul de accidente mortale din ultimele zile. Zeci de șoferi au fost lăsați pietoni
Razie printre șoferi, după valul de accidente mortale din ultimele zile. Zeci de șoferi au fost lăsați pietoni

Zeci de şoferi din mai multe judeţe au rămas fără permis sau au fost amendaţi pentru că au încălcat regulile de circulaţie.

Un avion Antonov AN-28, cu 17 persoane la bord, a dispărut de pe radare și a aterizat forțat
Un avion Antonov AN-28, cu 17 persoane la bord, a dispărut de pe radare și a aterizat forțat

Un avion de tipul Antonov AN-28, cu 17 persoane la bord, a dispărut de pe radare vineri în regiunea Tomsk din Rusia, în partea de vest a Siberiei, au anunţat agenţiile de presă ruse, potrivit AFP.

Un avion cu 62 de oameni s-a prăbușit în mare, în Indonezia, la scurt timp de la decolare
Un avion cu 62 de oameni s-a prăbușit în mare, în Indonezia, la scurt timp de la decolare

Un avion al companiei indoneziene Sriwijaya Air cu peste 60 de oameni la bord a dispărut de pe radare la scurt timp după ce a decolat sâmbătă din capitala indoneziană Jakarta, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Recomandări
România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate
România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate

Trenurile din România ajung tot mai greu și mai târziu la destinație. Garniturile circulă cu o viteză mai mică de 50 de kilometri pe oră în unele zone, iar pentru pasageri călătoria este de multe ori o loterie.

Kelemen Hunor, față în față cu Andreea Esca, la Știrile ProTV. „Dacă ajung în turul doi, am câștigat”
Kelemen Hunor, față în față cu Andreea Esca, la Știrile ProTV. „Dacă ajung în turul doi, am câștigat”

Candidaturile pentru alegerile prezidențiale au rămas definitive, iar biroul electoral central, a validat și felul în care va arăta, buletinul de vot.

Emmanuel Macron, avertisment pentru „Bibi” Netanyahu: „Nu trebuie să uite că ţara sa a fost creată printr-o decizie a ONU”
Emmanuel Macron, avertisment pentru „Bibi” Netanyahu: „Nu trebuie să uite că ţara sa a fost creată printr-o decizie a ONU”

Premierul Israelului, Benyamin Netanyahu, nu trebuie să „nesocotească deciziile ONU”, a avertizat, miercuri, preşedintele Franței, Emmanuel Macron.