Românii au făcut sute de plângeri după ce le-au fost anulate zborurile. Criză de personal la aeroportul Henri Coandă
Sute de români au făcut plângeri la Protecția Consumatorului după ce zborurile le-au fost anulate ori au avut întârzieri mari.
Mulți nu și-au primit banii înapoi deși termenul de restituire pentru călătoriile anulate este de 7 zile. La fel ca în multe țări europene și la noi de vină este lipsa de personal în special în zona de manevrare a bagajelor.
În pandemie, jumătate dintre angajați au fost concediați, iar acum nu vor să se întoarcă din pricina salariilor mici.
Pe aeroportul Henri Coandă sunt înregistrate, zilnic, zeci de zboruri, atât de la companii de linie cât şi low cost, cu întârzieri la decolare și la sosire - și alte câteva sunt anulate.
Problemele apar îndeosebi la manevrarea bagajelor.
Femeie: ”Stau de o oră la bagaje”.
Reporter: Dar ce s-a întâmplat, v-au zis de ce durează?
Femeie: ”Nu, se mişcă încet, peste tot e la fel, să ştiţi”.
Aeroportul Henri Coandă are trei benzi de preluare a bagajelor. Aglomerația apare atunci când zborurile întârziate se suprapun cu cele ajunse la timp.
Se adună prea multe bagaje, iar angajații - prea puțini, nu le pot tria rapid. Contează inclusv încărcătura avionului, cât de departe este parcat şi câte ture trebuie să facă angajaţii pentru a aduce toate bagajele.
Într-o zi liniștită, în care nu sunt întârzieri și avionul oprește la burduf, bagajele ar trebui să ajungă în aeroport înaintea pasagerilor.
Aşa că singura soluţie ar fi suplimentarea personalului. Deși ar fi trebuit să ia măsuri din timp, companiile de gestionare de bagaje s-au apucat abia acum să publice anunțuri de angajare. Dar salariile de 4-5 sute de euro nu sunt atrăgătoare.
Companiile de profil din Germania, de pildă, oferă salarii de până la 2.500 de euro, cu drum şi cazare asigurată în primele luni. Un proces care durează pentru ca un angajat trebui să obțină mai multe avize de securitate, înainte să înceapă munca.
George Dorobanțu, directorul CNAB: "Pe aeroportul Henri Coandă activează în momentul de faţă 4 companii de handling. Există un Acord privind Nivelul Serviciilor la nivelul contractelor, dar indiferent ce penalizare ai putea să faci la contractul respectiv, care este o penalizare financiară, nu ajută la creşterea eficienţei la nivelul aeroportului”.
În ultimul an și jumătate Autoritatea pentru Protecția Consumatorului a înregistrat sute de plângeri pentru zboruri întârziate, sau anulate. În realitate, cei care au avut de suferit sunt mai mulţi.
Horia Constantinescu, președinte ANPC: „Sunt de ordinul zecilor de mii cei vătămaţi, iar în lumina ultimelor verificări, încă câteva mii sunt vătămaţi, în urma anularilor şi întârzierilor de zbor din ultima perioadă.”
Aşa că încercaţi să vă luaţi măsuri suplimentare de precauţie înainte să plecați cu avionul: o poliță de asigurare pentru evenimente neprevăzute sau rezervări la hoteluri cu regimul de plată flexibil. Și ar fi bine să aveţi mai mulţi bani în cazul în care trebuie să cumpărați alte bilete.
Sursa: Pro TV
Etichete: zboruri anulate, aeroport, criza de personal, plangere,
Dată publicare:
06-07-2022 19:42