România numără doar 2.500 stații de încărcare pentru mașinile electrice. Care sunt avantajele autovehiculelor „verzi”
Ca să își optimizeze cheltuielile în urma scumpirilor carburanților, tot mai multe firme din țară investesc în mașini electrice și în stații de încărcare.
Apar, însă, probleme pe teren când angajații trebuie să încarce mașinile și nu prea au unde, pentru că nu sunt centre suficiente. La Galați, câțiva muncitori au aruncat codurile de activare, iar stațiile nu pot fi folosite.
O firmă din Alba Iulia ce activează în domeniul hotelier și taximetrie a investit un milion de euro în 60 de mașini electrice și în opt stații de încărcare. Autoturismele au ajuns în cele patru orașe, unde societatea are puncte de lucru. Primele mașini electrice au deja o vechime de șase luni și un rulaj de peste 8.000 de kilometri. Timpul de încărcare nu e o problemă, spun șoferii.
Revizii mai rare la mașinile electrice
Nicu Miclea, angajat: „Undeva la două ore, două ore douăzeci de minute cam așa”.
Firma de taximetrie și-a permis să mențină prețul pe kilometru din economia făcută la carburant. Mașinile electrice vin și cu avantajul că sunt fiabile. Motorul rezistă mai mult, iar reviziile sunt mai rare.
Iulia Hladiuc, director de marketing: „Fiecare punct de lucru are stație de încărcare electrică, mai mult decât atât, o parte dintre ele au și panouri fotovoltaice.Practic, economia din combustibil în cazul acesta este 100%”.
La Iași, o firmă care oferă servicii în domeniul securității în muncă are 30 de mașini electrice. Furnizorul a oferit gratuit companiei stațiile de încărcare.
Viorel Blăjuț, managerul companiei: „Așteptăm tehnologia să avanseze, ca bateriile să fie mai mari”.
Doar 2.500 de puncte de încărcare în toată țara
La nivel național stăm prost la încărcarea mașinilor electrice. În toată țara, sunt doar 2.500 de puncte. La Galați, Primăria și Administrația Fondului de Mediu au plătit aproape patru milioane de lei pentru 15 stații de încărcare. Dar acestea nu pot fi folosite, de aproape un an, dintr-un motiv de-a dreptul hilar.
Petrica Pațilea, purtător de cuvânt al primăriei Galați: „Echipele de muncitori au aruncat ambalajele stațiilor, ambalaje care conțineau și codul de activare a stațiilor. Acest lucru a dus la întârzierea punerii în funcțiune”.
În prima jumătate a acestui an, înmatriculările de mașini electrice și hibride au crescut de patru ori și au înregistrat o cotă de piață de 20%. În calcul intră și achizițiile făcute de persoane fizice.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: romania, masini electrice, statii incarcare masini electrice,
Dată publicare:
31-07-2022 19:37