Investiții de 490 de milioane de euro la uzina auto de la Craiova. De când va începe livrarea de mașini electrice
Uzina auto de la Craiova are oficial, de marți, un nou proprietar care promite investiții de 490 de milioane de euro. Peste doi ani, fabrica va începe să livreze și automobile electrice.
Între timp, la Mioveni s-a încheiat programul de plecări voluntare, care anunță, spun specialiștii, trecerea la motoare hibride.
Fabrica de la Craiova va produce două noi modele în următorii trei ani, iar în 2024 din uzină va ieși și primul automobil electric făcut în România. Preluarea uzinei de la Craiova de către turcii de la Ford Otosan înseamnă primul pas spre motoarele complet electrice.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Președinte Ford Europa: La sfârșitul anului 2021, am anunțat că Ford vom merge doar cu mașini electrice de pasageri, în același timp vom avea o creștere substanțială pentru linia de mașini electrice comerciale.
În total, capacitatea de producție a fabricii va crește la 272 de mii de vechicule pe an, de la 250 de mii acum, iar uzina va avea în plus 600 de angajați.
Managerul general Ford Otosan: În Europa, electrificarea se întâmplă cel mai repede din toată lumea. Astăzi, Ford Otosan marchează o nouă etapă cu transferul planului la Craiova lărgind experiența fabricii și capabilitățile in operare.
În transformare este și fabrica Dacia de la Mioveni, unde tocmai s-a încheiat programul de plecări voluntare. 600 de angajați au plecat de bună voie de la 1 iulie, în schimbul unor compensații bănești cuprinse între 16 și 130 de mii de lei, în funcție de vechimea în fabrică.
Grupul Renault și-a propus ca în Franța să fie construite doar mașini electrice, iar în celelalte divizii din lume să păstreze 10.000 de angajați care vor face motoare termice și hibride.
Președintele juriului european Autobest: Se anunță, practic, o trecere la electrificare etapizată și asta înseamnă, ca prima etapă, trecerea la hibridizarea modelelor Dacia. Eu estimez că în următorii ani Dacia va implementa această politică industrială de trecere la hibridizare, inclusiv estimez trecerea la plugg-in hybrid.
Și în România numărul mașinilor verzi este din ce în ce mai mare, dar infrastructura de încărcare este deja depășită. Premierul promite investiții.
Premierul Nicolae Ciucă: La nivelul Guvernului există un angajament asumat prin PNRR astfel încât la finele anului 2026 să realizăm 18.000 de staţii de încărcare - 13.000 sunt din fonduri europene, 5.000 vor fi finanţate de la bugetul de stat.
Ministrul Economiei: Pandemia a accelerat procesul de electrificare, pandemia a dezvoltat proiecte noi care se regasesc în România, care duc la îndeplinirea obiectivelor la nivel european.
Potrivit ministrului Economiei, industria auto reprezintă 46 la sută din produsul intern brut al României.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, nicolae ciuca, ford, masini electrice,
Dată publicare:
05-07-2022 15:03