România are cele mai vechi autobuze din Europa. Multe dintre ele au peste 20 de ani vechime
România are cele mai vechi autobuze din Europa.
Ocupăm un nedorit loc fruntaș, cu o vechime medie de peste 20 de ani a parcului de autobuze care circulă în orașe sau transportă persoane între localități, conform datelor Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule.
Și mașinile personale au o vechime medie mare, de 15 ani. Specialiștii atrag atenția că dacă nu sunt bine întreținute, pot avea probleme grave de siguranță.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Mai bine de jumătate din autobuzele care circulă în București, adică 700, au fost produse între 2006 și 2009.
Autobuzele ajunse la majorat au și un număr de kilometri pe măsură, mai ales dacă au circulat și în afara orașului.
Cu alte cuvinte, au luat-o din nou de la zero. Parcul auto al Societății de Transport București a început să fie modernizat de câțiva ani. 400 de autobuze au aproximativ 4-5 ani vechime, iar 130 sunt noi, hibride. Multe abia au depășit o sută de mii de km.
Deși autobuze noi au mai fost cumpărate și în alte orașe, România este încă pe primul loc la nivel european la capitolul vechituri.
Vârsta medie a autobuzelor din România depășește 20 de ani, arată cele mai recente date ale Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule. Autobuze aproape la fel de vechi ca la noi sunt doar în Grecia, unde vârsta medie e de 19 ani, însă media europeană este de numai 12,7 ani.
Și mașinile personale ale românilor sunt destul de vechi. Vârsta medie este de 15 ani. Cu 3 ani peste media europeană, însă mai puțin decât Grecia și Estonia. Numărul de mașini înmatriculate la noi crește în fiecare an cu aproximativ 5%, însă cei mai mulți își permit o mașina la mâna a doua, nu nouă.
Pe de altă parte, România are cele mai puține mașini raportate la 1.000 de locuitori, sub 400, în timp ce alte țări, precum Italia și Polonia, se apropie de 700.