Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

×
Codul embed a fost copiat

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

În triaj, vagoane uriașe, uitate în zona de transport, blochează alimentarea celui mai mare nod maritim de la noi. Din aceeași neglijență și nepăsare, zeci de kilometri de cale ferată, abandonate și neîngrijite, care aparțin CFR, sunt acoperite de vegetație.

În terasamentul căii ferate au crescut arbuști pe care nimeni nu i-a tăiat în ultimii ani. Aceasta este realitatea pe zeci de kilometri de cale ferată din Portul Constanța, cel mai mare centru comercial maritim din România. Grămezi de linii vechi și bucăți de traverse completează tabloul nepăsării.

700 de vagoane ale companiei feroviare blochează de ani de zile traficul de mărfuri în portul Constanța. Vagoanele sunt înțepenite de atâta amar de vreme încât au fost înghițite de copaci.

33 de linii de cale ferată, care aparțin CFR, sunt abandonate aici. Nimeni nu mai știe de când. Abia acum, când traficul prin Portul Constanța a crescut brusc, după ce zeci de nave ocolesc porturile ucrainene, autoritățile și-au dat seama că dezordinea din triaj poate duce la blocarea întregii activități.

Citește și
politie
Desfășurare de forțe în Mureș în urma unui scandal între trei frați. O autospecială a Poliției a fost avariată

Florin Goidea, director Portul Maritim Constanța: "Poți să aduci milioane de tone dacă le scoți foarte greu din port la un moment dat ajungi la un blocaj. Triajele sunt blocate..."

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile care au rămas și sunt blocate în acest moment. Să ne prezinte suma necesară pentru reabilitarea acestor linii/câte linii, dar rapid..."

Dacă situația nu se rezolvă urgent, sute de mii de tone de marfă nu vor mai fi procesate în port si România va pierde zilnic milioane de euro.

Dealtfel, în primele luni din an s-au înregistrat creșteri la traficul de mărfuri chiar și cu 97,5% și o activitate intensă, benefică pentru economie. Însă, prin lacunele mari în organizare, ne punem singuri bețe în roate.

După începerea războiului din Ucraina, numărul de nave care acostează la noi, aproape s-a dublat, în condițiile în care toate ocolesc porturile din țara vecină și vin aici.

Viorel Panait, operator portuar Comvex Constanța: "-Se așteaptă ca cerealele să poată fi livrate atunci când este nevoie de ele. (Reporter: Se întâmplă să nu se respecte aceste termene?) Din păcate da! Din păcate da!".

Reprezentanții CFR Marfă spun că, pentru moment, au mâinile legate. Un lanț birocratic sufocă totul. Mastodonții de sute de tone nu pot fi luați de acolo nici măcar pe hârtie.

Daniel Apostolache, director general CFR Marfă: "Toate vagoanele necirculabile sunt sub sechestrul ANAF și vom avea o discuție cu cei de la ANAF să vedem ce soluții găsim."

Din cele 700 de vagoane vechi, care sufocă portul, 300 sunt complet defecte și nu pot fi tractate pe calea ferată.

Articol recomandat de sport.ro
"Bijuteria" de 100 de milioane de euro prinde viață! Când intră buldozerele: "Va fi primul din țară"
"Bijuteria" de 100 de milioane de euro prinde viață! Când intră buldozerele: "Va fi primul din țară"
Citește și...
Desfășurare de forțe în Mureș în urma unui scandal între trei frați. O autospecială a Poliției a fost avariată
Desfășurare de forțe în Mureș în urma unui scandal între trei frați. O autospecială a Poliției a fost avariată

Poliţişti, luptători SAS şi jandarmi au intervenit joi în localitatea Curteni, judeţul Mureş, după izbucnirea unui conflict între trei fraţi. În timpul incidentului, unul dintre bărbaţi a deteriorat o autospecială de Poliţie.

Ministrul de Externe: „Lukoil poate funcționa legal în România și poate plăti salarii până în aprilie 2026”
Ministrul de Externe: „Lukoil poate funcționa legal în România și poate plăti salarii până în aprilie 2026”

Benzinăriile Lukoil pot funcţiona legal, pot plăti salarii şi achiziţiona stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Ţoiu.

Colegiul Medicilor avertizează: criza apei din Prahova lovește direct cabinetele medicilor de familie și ambulatoriile
Colegiul Medicilor avertizează: criza apei din Prahova lovește direct cabinetele medicilor de familie și ambulatoriile

Criza apei din judeţul Prahova afectează, pe lângă spitalele din judeţ, şi cabinetele medicilor de familie şi de ambulatoriu, atrag atenţia reprezentanţii Colegiului Medicilor din România (CMR).

Recomandări
Apa revine treptat în Prahova și Dâmbovița, după zile de criză. Testele de calitate a apei vor decide deschiderea robinetelor
Apa revine treptat în Prahova și Dâmbovița, după zile de criză. Testele de calitate a apei vor decide deschiderea robinetelor

Joi seara, responsabilii de la Apele Române au anunțat că alimentarea cu apă se apropie de reluare pentru cei peste 100.000 de locuitori din Prahova și Dâmbovița.

BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”
BEC București cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Nicușor Dan, Drulă și Voiculescu: „Material electoral ilegal”

Biroul Electoral de Circumscripţie Bucureşti a cerut eliminarea videoclipului filmat la Cotroceni în care apar candidatul USR la Primărie Cătălin Drulă, preşedintele Nicuşor Dan şi Vlad Voiculescu. 

Putin cere retragerea completă a armatei ucrainene până la Odesa. Rusia ar ajunge astfel la granița cu România
Putin cere retragerea completă a armatei ucrainene până la Odesa. Rusia ar ajunge astfel la granița cu România

„Există posibilitatea ca americanii să trădeze Ucraina". Emmanuel Macron a formulat acest grav avertisment într-o discuție cu Zelenski şi alți lideri europeni pentru a analiza strategii de protejare a Kievului.