Războiul din Ucraina a scos la iveală neglijența și nepăsarea care pot duce la un blocaj în Portul Constanța

×
Codul embed a fost copiat

În condițiile unui trafic intens, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina, portul Constanța riscă să fie aproape sufocat din cauza unor probleme interne.

În triaj, vagoane uriașe, uitate în zona de transport, blochează alimentarea celui mai mare nod maritim de la noi. Din aceeași neglijență și nepăsare, zeci de kilometri de cale ferată, abandonate și neîngrijite, care aparțin CFR, sunt acoperite de vegetație.

În terasamentul căii ferate au crescut arbuști pe care nimeni nu i-a tăiat în ultimii ani. Aceasta este realitatea pe zeci de kilometri de cale ferată din Portul Constanța, cel mai mare centru comercial maritim din România. Grămezi de linii vechi și bucăți de traverse completează tabloul nepăsării.

700 de vagoane ale companiei feroviare blochează de ani de zile traficul de mărfuri în portul Constanța. Vagoanele sunt înțepenite de atâta amar de vreme încât au fost înghițite de copaci.

33 de linii de cale ferată, care aparțin CFR, sunt abandonate aici. Nimeni nu mai știe de când. Abia acum, când traficul prin Portul Constanța a crescut brusc, după ce zeci de nave ocolesc porturile ucrainene, autoritățile și-au dat seama că dezordinea din triaj poate duce la blocarea întregii activități.

Citește și
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Florin Goidea, director Portul Maritim Constanța: "Poți să aduci milioane de tone dacă le scoți foarte greu din port la un moment dat ajungi la un blocaj. Triajele sunt blocate..."

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile care au rămas și sunt blocate în acest moment. Să ne prezinte suma necesară pentru reabilitarea acestor linii/câte linii, dar rapid..."

Dacă situația nu se rezolvă urgent, sute de mii de tone de marfă nu vor mai fi procesate în port si România va pierde zilnic milioane de euro.

Dealtfel, în primele luni din an s-au înregistrat creșteri la traficul de mărfuri chiar și cu 97,5% și o activitate intensă, benefică pentru economie. Însă, prin lacunele mari în organizare, ne punem singuri bețe în roate.

După începerea războiului din Ucraina, numărul de nave care acostează la noi, aproape s-a dublat, în condițiile în care toate ocolesc porturile din țara vecină și vin aici.

Viorel Panait, operator portuar Comvex Constanța: "-Se așteaptă ca cerealele să poată fi livrate atunci când este nevoie de ele. (Reporter: Se întâmplă să nu se respecte aceste termene?) Din păcate da! Din păcate da!".

Reprezentanții CFR Marfă spun că, pentru moment, au mâinile legate. Un lanț birocratic sufocă totul. Mastodonții de sute de tone nu pot fi luați de acolo nici măcar pe hârtie.

Daniel Apostolache, director general CFR Marfă: "Toate vagoanele necirculabile sunt sub sechestrul ANAF și vom avea o discuție cu cei de la ANAF să vedem ce soluții găsim."

Din cele 700 de vagoane vechi, care sufocă portul, 300 sunt complet defecte și nu pot fi tractate pe calea ferată.

Articol recomandat de sport.ro
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
Citește și...
BEC: Încălcări majore ale legilor electorale la tragerea la sorți a președinților birourilor electorale
BEC: Încălcări majore ale legilor electorale la tragerea la sorți a președinților birourilor electorale

Biroul Electoral Central (BEC) a constatat existenţa unor încălcări majore ale legilor electorale în realizarea operaţiunilor de tragere la sorţi a preşedinţilor birourilor electorale de circumscripţie şi a locţiitorilor acestora.

Atenţionare de călătorie emisă de MAE: Posibile perturbări ale traficului aerian din Franţa
Atenţionare de călătorie emisă de MAE: Posibile perturbări ale traficului aerian din Franţa

MAE informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Franţa că sindicatul principal al controlorilor de trafic aerian a lansat un apel la grevă pentru data de 25 aprilie 2024.

Noi norme UE privind încălcarea regulilor de circulaţie în străinătate. Cooperarea transfrontalieră va fi consolidată
Noi norme UE privind încălcarea regulilor de circulaţie în străinătate. Cooperarea transfrontalieră va fi consolidată

Parlamentul European a convenit asupra mai multor măsuri de a preveni comportamentul periculos la volan în străinătate, anunţă instituţia europeană într-un comunicat.

Recomandări
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”
INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin
Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin

"Ce se va întâmpla pe termen lung cu Rusia?" este marea întrebarea pe care foarte multă lume și-o pune, mai ales că nici măcar "Țarul de la Kremlin", Vladimir Putin, nu poate scăpa de moarte.

Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”
Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, că locul lui Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5, el precizând că nu va negocia cu acesta pentru retragerea din cursa electorală.