Psihologii au identificat secretul fericirii la locul de munca. Salariul sau promovarile nu se afla in "formula magica"
V-ati intrebat vreodata de ce avem nevoie pentru a fi fericiti la locul de munca? Un salariu mai mare, o promovare, poate un birou mai mare? Ei bine, nu. Un psiholog din Anglia sustine ca secretul fericirii la locul de munca este echilibrul.
Invitata la postul britanic de televiziune SKY News, psihologul Emma Kenny a dezvaluit solutia fericirii la locul de munca.
"Activitati sociale, timp petrecut in aer liber, foarte putin oameni mai lucreaza acum afara. Toti lucram inauntru, in birouri si asta nu ne face bine deloc", a declarat Emma Kenny, psiholog.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
In cifre, formula fericirii la locul de munca suna cam asa :
- 2 ore si jumatate la birou,
- 2 ore in natura,
- o ora si jumatate de activitati de socializare,
- 2 ore de activitati fizice si neaparat,
- o ora pentru masa de pranz, savurata, de preferinta, in afara cladirii in care lucram.
"Trebuie sa schimbam felul in care muncim si sa lucram intr-un mod mai productiv, daca vrem sa fim mai fericiti", a adaugat Emma Kenny.
Oricat de bine ar suna, va fi greu sa ne convingem sefii ca vom fi la fel de eficienti dintr-un parc sau dintr-o cafenea, ori ca vom reusi sa strecuram doua ore de activitati fizice in fiecare zi.
Cand in joc este insa fericirea, trebuie sa facem compromisuri, insista psihologii:
"Evident, ziua noastra nu are 100 de ore, asa ca nu avem 2 ore in fiecare zi in care sa ne plimbam, dar ce putem face este sa incercam sa intersectam toate aceste elemente."
"Un angajat fericit este un angajat eficient". Asta sustin si cei care conduc deja faimoasele companii din Silicon Valley, in Statele Unite.
Aici nimic nu e prea mult, sau prea extravagant. Google, Facebook, sau Yahoo, isi rasfata angajatii cu tot ce si-ar putea dori la locul de munca, de la sali de jocuri, pana la tunsori si mancare gratuita, sau chiar propria gradina.