Proiectul trenului de mare viteză Cluj-Budapesta, demarat de maghiari
Primul tren de mare viteză ar putea circula pe ruta Cluj-Budapesta. Acest proiect ar fi fost discutat într o întâlnire de lucru între reprezentanţii guvernului maghiar şi al celui român.
Conforma agenţiei de presă de stat din Ungaria, vecinii noştri ar fi aprobat deja suma de 3,3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Calea ferată pe care circulă acum trenurile spre Budapesta a fost construită pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
Discuţiile între reprezentanţii României şi Ungariei au avut loc în cadrul unei întâlniri pe care Teodor melescanu a făcut-o ieri la Bucureşti. Informaţia despre proiect s-a răspândit rapid şi apare şi în agenţia naţională de presa din Ungaria care scrie că „potrivit ministrului Szijjarto există un acord între Ungaria şi România că primul TGV care se va construi în zona va face legătura între Budapesta şi Cluj. Premierul a mai anunţat şi că guvernul maghiar a alocat 1 miliard de forinţi pentru studiul de fezabilitate al căii ferate de mare viteză."
Alegeri 2024
01:54
Rezultate alegeri prezidențiale în Teleorman. Marcel Ciolacu, victorie în judeţ. A obţinut dublu faţă de Călin Georgescu
01:47
Rezultate alegeri prezidențiale în Suceava. Călin Georgescu a câştigat alegerile, urmat de Marcel Ciolacu
01:42
Rezultate alegeri prezidențiale în Arad: Călin Georgescu - 23,29%, George Simion - 17,24%, Marcel Ciolacu - 14.88%
01:35
Rezultate alegeri prezidențiale în Iași. Elena Lasconi câştigă în judeţ, urmată de Călin Georgescu şi Marcel Ciolacu
Autorităţile de la noi însă doresc ca acest proiect să nu se încheie aici. Ei vor ca liniile feroviare să fie extinse până la Bucureşti. Lucru care nu îi deranjează deloc pe vecinii unguri. Aceasta investiţia ar avea un impact pozitiv pentru economie cred şi cei de la Consiliul judeţean din Cluj.
Alin Iuga purtător de cuvânt Consiliul Judeţean Cluj: " Cu siguranţă nu doar penteu judeţul Cluj ci pentru întreaga Transilvanie este o investiţie de mare importanţă şi anvergură. În primul rând trebuie să avem în vedere impactul pe care o cale ferată de mare viteză îl va avea în ceea ce priveşte dezvoltarea economică a întregii regiuni circulaţia rapidă a mărfurilor persoanelor şi a relaţiei cu Europa de Vest este una absolut esenţială. Nu putem decât să salutăm orice demers care are în vedere îmbunătăţirea modalităţilor de transport."
În momentul de faţă sunt 3 trenuri care pleacă zilnic de la Cluj la Budapesta. Investiţia într o cale ferată de mare ar fi extrem de utilă mai ales pentru pentru călătorii care în prezent sunt nevoiţi să parcurgă distanţa de 400 de km dintre cele oraşe în 8 ore. Adică trenul merge în medie cu 50 de km pe oră. Deşi acest proiect ar veni ca o gură de aer pentru călători, mulţi dintre ei sunt în continuare sceptici şi resemnaţi cu privire la condiţiile transportului feroviar de la noi. Şi sindficalistii de la CFR cred că doare peste câţiva ani va fi posibil.
Momentan nu se ştie când vor începe lucrările.
Sursa: Pro TV
Etichete: tren, Ungaria, budapesta, cluj-napoca, CFR,
Dată publicare:
06-02-2018 18:39