Proiect european: Din 2024, CFR va trebui să despăgubească călătorii dacă trenurile vor avea întârzieri

×
Codul embed a fost copiat

La fel ca toți operatorii feroviari europeni, CFR va trebui să îi despăgubească pe călători dacă trenurile sale întârzie. În plus, compania va fi obligată să ofere alternative de transport la destinație, inclusiv cu avionul, dacă o cursă a fost anulată.

Noile reglementări au trecut de Parlamentul European și așteaptă aprobarea Comisiei Europene pentru a intra în vigoare.

Europarlamentarii insistă pentru îmbunătățirea calităţii transportului feroviar din Uniune. Pasagerii vor fi despăgubiți dacă trenurile nu ajung la timp la destinație.

Astfel, pentru o întârziere de 60-90 de minute, vor primi 50% din preţul biletului. Pentru cel mult două ore, 75% din valoarea acestuia. Iar de la acest prag în sus - întreaga sumă plătită pentru călătorie.

Nu vor exista despăgubiri pentru situațiile de forță majoră - adică furtuni sau ninsori puternice. În cazul întârzierilor la plecare, operatorii feroviari vor fi obligați să găsească o alternativă de transport, pe care să o și plătească.

Citește și
Bărbat cu mască, în Islanda
Islanda închide barurile şi limitează adunările în contextul creşterii numărului de cazuri de Covid-19

În cazul întârzierilor de peste 100 de minute, operatorilor feroviari li se va cere să redirecţioneze călătorii în orice mod posibil. Personalul din gări va trebui să-i ajute pe pasageri să găsească alternative bune, inclusiv cu autobuzul, avionul.

Parlamentul European vrea ca persoanele cu dizabilităţi să fie tratate, în gări, cu atenția pe care o primesc în aeroporturi.

Boguslaw Liberadzki, europarlamentar: "În aeroporturi, evident, persoanele cu mobilitate redusă au un tratament special. Acest tratament este aplicat până ajung la locul lor în aeronavă. Ceva similar am vrea să introducem şi în gări."

În acest moment, o persoană care nu se poate deplasa poate solicita ajutor cu 48 de ore înainte de călătorie. Noul regulament vrea să împingă termenul mai aproape cu 24 de ore de momentul plecării. De asemenea, toate trenurile trebuie să aibă spaţii pentru biciclete.

Regulile vor intra în vigoare abia după girul Comisiei Europene. Se aplică, pentru început, curselor internaţionale. Iar din decembrie 2024 devin valabile pe plan local sau regional.

În acest moment, CFR operează doar câteva curse internaţionale regulate, spre Viena, Budapesta, Sofia şi Chişinău. Are la dispoziție patru ani să schimbe imaginea catastrofală din prezent. Deocamdată, continuă digitalizarea începută timid.

Controlorii vor primi tablete, pentru a putea vinde tichete de călătorie direct în tren, dacă în vreo gară nu există case de bilete. Iar terminalele cu plată automată se vor înmulți.

Anul trecut, 40 la sută din trenurile din România au ajuns mai târziu la destinaţie. Potrivit mytrain, o aplicaţie care monitorizează întârzierile, din august 2019 şi până astăzi, trenurile care au intrat în Gara de Nord au acumulat o întârziere de 183 de zile. Adică, mai bine de o jumătate de an.

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Șeful de cabinet al lui Trump: ”Următoarele 24 de ore rămân critice pentru sănătatea lui”
Șeful de cabinet al lui Trump: ”Următoarele 24 de ore rămân critice pentru sănătatea lui”

Următoarele 24 de ore rămân critice pentru sănătatea lui Donald Trump. Este mesajul transmis explicit de șeful lui de cabinet și confirmat de doctorul personal al președintelui.

Islanda închide barurile şi limitează adunările în contextul creşterii numărului de cazuri de Covid-19
Islanda închide barurile şi limitează adunările în contextul creşterii numărului de cazuri de Covid-19

Islanda va introduce, începând de luni, restricţii mai stricte asociate noului coronavirus, ca răspuns la o creştere a numărului de cazuri de infectare. Printre măsurile ce vor fi luate se numără limitarea adunărilor publice şi închiderea barurilor.

Analiză: Infectarea lui Donald Trump cu SARS-CoV-2, o amenințare majoră la adresa securității naționale a SUA
Analiză: Infectarea lui Donald Trump cu SARS-CoV-2, o amenințare majoră la adresa securității naționale a SUA

Anunțul că președintele Statelor Unite ale Americii, Donald Trump, este infectat cu noul coronavirus ar putea genera repercusiuni fără precedent la nivelul securității naționale a SUA.

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..