Problemă rezolvată „românește”. Un pod peste o cale ferată este marcat ca având probleme grave dar este deschis circulației
Un pod peste o linie de cale ferată din județul Galați este de doi ani semnalat ca având mari probleme.
Un expert tehnic angajat de Compania Națională de Drumuri anunța, în februarie 2021, că starea podului este critică și recomandă măcar restricționarea traficului pentru mașinile grele.
Problema a fost rezolvată ... românește: muncitorii au marcat drumul, iar șoferii de camioane circulă nestingheriți.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
La intrarea în comuna Piscu, podul peste două linii de cale ferată reprezintă o permanentă amenințare. Expertiza tehnică făcută în februarie 2021 a arătat că starea lui este critică și a fost recomandată înlocuirea sau consolidarea structurii de rezistență. În același document este făcută mențiunea că se poate ajunge la "pierderi de vieți omenești".
Nici nu trebuie să fii expert ca să îți dai seama că acest pod suferă după mai bine de 45 de ani de utilizare. Au apărut fisurile, sunt și locuri unde se vede armătura și, atunci când trec mașinile de mare tonaj, toată structura începe să vibreze puternic.
Indicatoarele galbene pentru viteză și greutate au fost instalate acum mai bine de doi ani: este restricționată circulația vehiculelor mai grele de 30 de tone, iar viteza este limitată la zece kilometri pe oră. Din ambele capete ale podului, nimeni nu pare să le vadă.
Femeie: "Normal că e periculos. Vede și un om normal că e periculos, dar acum ce putem face?"
Bărbat: "Mai mult de cincizeci de ani. (Reporter: Și s-a mai lucrat vreodată la el? Să-l mai repare, să-l mai peticească?) N-am văzut. (Reporter: Cine-i de vină?) Ia uitați!"
Pentru că au trecut doi ani, ar fi trebuit impusă și restricția pentru mașinile mai grele de șapte tone și jumătate, conform recomandării expertului. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri spun că ... lucrează.
Ing. Mirela Copariu, Compartiment Comunicare, DRDP Buzău: "Licitația pentru proiectarea lucrărilor de reabilitare a podului este în stadiul final. Luna aceasta vom desemna câștigătorul, iar în luna mai va fi semnat contractul. Anul viitor, în 2024, se va lansa licitația pentru execuția lucrării."
Polițiștii rutieri au dat, în doi ani, 27 de amenzi, la urcarea pe pod: câte 870 lei, sumă care poate fi plătită la jumătate, în termen de 15 zile.