Primaria Capitalei nu a mai actualizat harta retelelor de utilitati de 26 de ani. "Surprizele" avute de muncitorii care sapa

×
Codul embed a fost copiat

Reteaua de utilitate publica din Bucuresti a ajuns sa fie un mister, mai ales pentru constructori. Si asta pentru ca in ultimii aproape 30 de ani s-au facut zeci de modificari, fara ca autoritatile sa le inregistreze, desi sunt obligate de lege.

Mai rau, oficialii nu stiu pe unde mai trec multe tevi de apa, gaz sau termoficare, montate pe vremea lui Ceausescu. Din cauza lor, muncitorii dau in subteran peste instalatii despre care nu stiau ca sunt amplasate acolo.

Ultima cartografiere totala a retelei publice a fost facuta in anii ’90. Atunci, primariile, dar si companiile de utilitati publice stiau exact unde se afla fiecare teava din subteran din Capitala.

Octavian Berceanu consilier USR in cadrul PMB: "Avem date ramase ramase de pe vreamea lui Ceausescu , din anii ’80 cand s-au ridicat majoritatea cartierelor din Bucuresti. Dar date concludente in baza carora sa facem niste prognoze si niste strategii, si in baza carora sa dezvoltam viziunea Bucurestiului, nu avem"

Asa s-a ajuns in situatia in care muncitorii au surprize uriase cand sapa in subteran. Cel mai elocvent exemplu este al companiei Metrorex care a lovit o teava in apropierea Academiei Militare, pe cand fora tunelul de metrou de la Eroilor.

Citește și
santier navodari
Zona dintre Mamaia si Navodari, transformata in santier in plin sezon. "Au fost solicitarile dezvoltatorilor"
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

"Au fost si situatii in care retelele de utilitati nu au corespuns in totalitate cu planurile si atunci au trebuit sa faca devieri de retele de utilitati, dispozitii de santier", spune directorul Metrorex.

La fel s-a intamplat si la Pasajul Sudului unde lucrarile au fost intarziate luni de zile dupa ce constructorii s-au lovit de tubulaturi. La pasajul Basarab, aceeasi problema - constructorul nu a stiut de existenta unor cabluri de energie electrica din subteran. Aceste probleme intarzie mult lucrarile, spun specialistii, si se pierd bani multi.

Teoretic, Primaria este cea care ar trebui sa se ocupe de cartografierea retelei de utilitati din subteran. O lege data in 2006 si actualizata in 2016, prevede expres acest lucru.

Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr.51/2006:
Art. 5. -(1) In vederea identificarii, inregistrarii, descrierii si reprezentarii pe planuri topografice si/sau cadastrale,(...)informatiile privind utilitatile publice se determina la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale (...)
.(2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a realiza setul de date spatiale
"

Dar consilierii opozitiei din cadrul municipalitatii sustin ca nu s-au constituit grupe de specialisti care sa mearga pe teren si sa actualizeze harta retelei din subteran. Iar primaria generala ne-a transmis ca din 1991 si pana acum, nu a actualizat setul de date topografice si a lasat acest lucru in grija furnizorilor de utilitati publice.

"In ceea ce priveste planurile Municipiului, au fost predate originalele planselor, atat topografice, cat si cu retele edilitare subterane. Predarea s-a facut in anul 1994, ultima actualizare a acestor planuri fiind anul 1991. Detinatorii de retele, prin structuri specializate completaza situatia cu traseul exact si detaliat al retelelor detinute", explica primaria.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Italienii nu reusesc de 10 ani sa termine a treia magistrala de metrou din Roma. Ce s-a gasit in timpul lucrarilor
Italienii nu reusesc de 10 ani sa termine a treia magistrala de metrou din Roma. Ce s-a gasit in timpul lucrarilor

Construirea celei de-a treia linii de metrou din Roma se dovedeste o provocare colosala pentru autoritati.

Zona dintre Mamaia si Navodari, transformata in santier in plin sezon.
Zona dintre Mamaia si Navodari, transformata in santier in plin sezon. "Au fost solicitarile dezvoltatorilor"

Daca v-ati programat vacanta la mare pe plaja dintre Mamaia si Navodari, nu uitati sa va luati in bagaj dopuri de urechi si masti de praf.

Moarte violenta a unui barbat de 34 de ani, care a intrat cu masina intr-o groapa, in Bucuresti. Reactia Primariei Capitalei
Moarte violenta a unui barbat de 34 de ani, care a intrat cu masina intr-o groapa, in Bucuresti. Reactia Primariei Capitalei

Un sofer din Capitala, care ar fi condus cu viteza prea mare si ar fi intrat cu masina intr-o groapa, a murit duminica seara la mica distanta de casa.

Santier parasit din Targoviste, capcana pentru trecatori. Un barbat este ranit grav dupa ce a cazut intr-un sant
Santier parasit din Targoviste, capcana pentru trecatori. Un barbat este ranit grav dupa ce a cazut intr-un sant

Lucrarile de amenajare a unui drum comunal de langa Targoviste, care de sase ani nu se mai termina, fac victime colaterale.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.