Prima stație verde din București, inaugurată cu mult fast și cifre exagerate
Gabriela Firea a inaugurat joi prima staţie verde de tramvai, din cele 34 pe care le va avea Bucureştiul. Sunt staţii acoperite cu muşchi care, susţine primarul, vor curăța aerul şi vor fi un bun izolator pe timp de iarnă.
Însă, că să avem un aer mai curat în Capitală, avem nevoie de spaţii verzi mult mai mari, spun specialiştii. Iar bucureştenii se plâng că staţiile de transport în comun nu au nici măcar bănci şi coşuri de gunoi.
Primarul Gabriela Firea crede că a găsit soluţia pentru a schimbă ''aspectul de oraş cu foarte multe betoane'' şi pentru a reduce poluarea. A inaugurat prima staţie de tramvai verde şi promite că vor fi 34 până la finalul lunii octombrie. Toate, acoperite de o pătură cu muşchi sedum.
Gabriela Firea: ''E nevoie să luptăm cu dioxidul de carbon, avem nevoie de aer curat, proaspăt. E nevoie în intersecţiile aglomerate, că nu doar staţiile de tramvai, ci şi cele de autobuz să beneficieze de acest acoperiş verde.''
Scopul declarat de municipalitate este acela de a diminua dioxidul de carbon din aer şi de a reduce efectul de "insula de căldură". Iarna, muşchiul sedum ar fi un bun termoizolator pentru staţia respectivă.
Inițiator proiect: ''În ultima o oră și juma, acel acoperiş de 27 metri pătraţi a absorbit aceeaşi cantitate de dioxid de carbon cât au emis 27 de maşini în 80 de km. De azi într-un an, acel acoperiş va absorbi 130 de kg de dioxid.''
Dar specialiştii îi contrazic pe iniţiatorii proiectulului.
Specialist de mediu: ”Cifrele sunt exagerate, ar fi nevoie de mult mai multă suprafaţă verde pentru a simţi astfel de modificări.”
Dacă 34 de staţii vor fi verzi, altele zac în paragină. Nu au refugii, dacă au, nu sunt acoperite şi lipsesc peste tot coşurile de gunoi.
Gabriela Firea a anunţat şi ce soluţie a găsit pentru traficul din Bucureşti, după experimentul eşuat cu bandă unică pentru autobuze.
Gabriela Firea: ''Pe liniile de tramvai va circula şi autobuzul. Acestea sunt deja benzi unice create. Nu va fi nevoie să avem o situaţie ca în Băneasa care rezolva o problema, dar cetăţenii consideră că faci alte 2-3 probleme prin rezolvarea uneia. Pentru început, benzile unice să fie deja folosite şi anume autobuzele se intre pe tramvai.”
Însă nu a dat amănunte. Nu este clar dacă vor fi staţii comune de autobuz-tramvai ori vor rămâne cele existente.
Proiectul "statiei verzi" a fost initiat de Asociatia pentru Responsabilitate Sociala "Plan B", cu sprijinul Primariei Municipiului Bucuresti si al RATB.